غافلگیری‌های ایران، آمریکا را این‌گونه مات می‌کند!

غافلگیری‌های ایران، آمریکا را این‌گونه مات می‌کند!
شنبه 7 تير 1399 - 14:32

ایران، به رغم تحریم تمام شرکت‌های بین‌المللیِ وابسته به ایالات متحده، چه در زمینه موشک، زیردریایی و هواپیماهای جنگی، به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شده و تحریم‌ها را فرصتی برای پیشرفت کرده است و در زمینه‌های تکنولوژی نظامی و صنعتی فعال شده است.

العالم- نظرکده

ناظران بر این باورند که دستاوردهای نظامی ایران در سایه محاصره خفه‌کننده آمریکا ایجاد و قدرت آن از طریق بمباران پایگاه آمریکایی در الانبار ثابت شده است؛ بمبارانی که گواهی بر توان و قدرت موشکی ایران در مقابل ناتوانی موشک‌های پاتریوت آمریکا بوده است. ایران همچنین نفت‌کش‌های خود را به رغم تهدیدهای آمریکا و در مقابل دیدگان آن، راهی ونزوئلا کرد.

ناظران افزودند، ایران اقدامات یکجانبه آمریکا علیه خود را با ایمن‌سازی داخلی و خودکفایی مستمر در برنامه توسعه امکاناتش در زمینه‌های فنی، علمی و نظامی به خدمت گرفت و افتتاح پروژه خطوط لوله انتقال نفت "گوره- جاسک" و تولید و تحویل 3 فروند جنگنده پیشرفته "کوثر" به نیروی هوایی ارتش جدیدترین دستاورد جمهوری اسلامی به‌شمار می‌روند.

تحلیلگران با اشاره به اظهارات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که طی آن به ناتوانی‌شان در مقابله با نیروی موشکی ایران و همچنین نیروهای همپیمان آن اذعا می‌کنند، خاطرنشان کردند که آمریکایی‌ها دیگر قادر به مهار توسعه نظامی ایران نیستند.

در این میان، کارشناسان نظامی یادآور شدند که ایران در شرایطی که تحت محاصره آمریکا قرار دارد، ولی توان نظامی خود را بازسازی کرده و به یکی از کشورهای تولید تکنولوژی تبدیل شده است. ایران همچنین موفق شده بخش اعظمی از نیازهای دفاع هوایی، زمینی و دریایی خود، از جمله موشک‌های راهبردی دوربُرد و میان‌بُرد و پهپادها را با تکیه بر توان داخلی‌اش تامین کند.

کارشناسان نظامی با تأکید بر این‌که ارتش ایران قدرتمندترین ارتش منطقه‌ای است، خاطرنشان کردند که آمریکا در ارزیابی‌هایش و موضع‌گیری‌اش در قبال ایران دچار خطا و اشتباه شده است.

کارشناسان نظامی خاطرنشان کردند، ایرانی‌ها در مقابل دیدگان آمریکا به پیشرفت ادامه می‌دهند و به مرحله‌ای رسیدند که با چالش‌های دفاع منطقه‌ای مقابله می‌کنند.

برخی نیز معتقدند که دولت "دونالد ترامپ" به رغم محاصره خفه‌کننده‌اش علیه ایران، نتوانسته است ایران را مهار کند و جلوی پیشرفت آن را بگیرد.

آنها اظهار داشتند، ایالات متحده تلاش بسیاری می‌کند تا ایران را طبق شروطش پای میز مذاکره بنشاند، ولی تا به این لحظه در این هدف خود موفق نشده است. در حالی‌که ایران توانسته است طی 17 سال از تحریم‌های همه‌جانبه و دشوار آمریکا مقاومت کند، امری که آمریکایی‌ها نیز به آن اذعان می‌کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها