اعتراض ژاپن به آمریکا درباره حضور کره جنوبی در اجلاس گروه 7

اعتراض ژاپن به آمریکا درباره حضور کره جنوبی در اجلاس گروه 7
يکشنبه 8 تير 1399 - 15:57

خبرگزاری اسپوتنیک از اعتراض ژاپن به واشنگتن به خاطر دعوت از کره جنوبی برای شرکت در نشست گروه 7 در آمریکا خبر داد.

العالم - آمریکا

ژاپن به آمریکا به دلیل احتمال شرکت کره جنوبی در اجلاس گروه هفت (G7) اعتراض کرد. خبرگزاری ژاپنی «کیودو» به نقل از منابع مطلع خبر داد در این اعتراض به موضع متفاوت سئول در خصوص مسائل مرتبط با چین و کره شمالی اشاره شده است.

به نوشته اسپوتنیک، یک مقام عالی‌رتبه دولتی اعتراض ژاپن را فوراً ابلاغ کرد. رئیس‌جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی در این خصوص را اعلام نکرده است. این مخالفت احتمالاً روابط دو کشور کره جنوبی و ژاپن را تیره‌تر خواهد کرد.

اختلافات بین دو طرف با مشاجرات در خصوص جبران خسارات ناشی از جنگ جهانی دوم آغاز شد و بعد حوزه‌های اقتصادی و امنیتی را هم در بر گرفت.

به علاوه اینکه در صورت حضور کره جنوبی در نشست این گروه، دیگر ژاپن تنها کشور آسیایی عضو آن نخواهد بود. این گروه علاوه بر ژاپن، شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و آمریکا به اضافه سران اتحادیه اروپاست. این نشست ابتدا برای ماه ژوئن، ماه جاری برنامه‌ریزی شد بود، اما در پی همه‌گیری جهانی کرونا به ماه سپتامبر موکول شد.

در تاریخ ۳۰ مه دونالد ترامپ پیشنهاد کرد از روسیه، کره جنوبی، استرالیا و هند هم برای این نشست که وی قرار است آن را ریاست کند، دعوت شود. او ترکیب قدیمی این گروه را منسوخ خواند و گفت این گروه دیگر به خوبی بیانگر آنچه در جهان در حال رخ دادن است، نیست.

فارس

پربیننده ترین خبرها