الاخبار | پیشرفت خوبی در مذاکرات مربوط به تبادل اسرا میان فلسطین و اسرائیل حاصل شده است

الاخبار | پیشرفت خوبی در مذاکرات مربوط به تبادل اسرا میان فلسطین و اسرائیل حاصل شده است
دوشنبه 9 تير 1399 - 13:50

یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع فلسطینی از پیشرفت خوب در توافق جدید مربوط به تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه لبنانی «الاخبار» به نقل از منابع وابسته به مقاومت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، مذاکرات غیرمستقیم درباره تبادل اسرا به پیشرفت خوبی رسیده است.

بر اساس این گزارش، این پیشرفت بویژه در زمینه تقسیم مراحل توافق و هزینه‌ای که دشمن صهیونیستی برای بازگرداندن نظامیان اسیر خود باید بپردازد، بوده است.

الاخبار با این حال افزود، مذاکره‌کنندگان فلسطینی بیم آن را دارند که این پیشرفت، غیرواقعی و تلاشی از سوی رژیم صهیونیستی برای منحرف کردن اذهان از طرحش برای اشغال کرانه باختری باشد.

یک منبع مطلع از مذاکرات گفت: مذاکره‌کنندگان (رژیم) اشغالگر به میانجی‌ها (مصر و برخی کشورهای اروپایی) گفته‌اند با قرار دادن تحویل پیکرهای شهدا در مرحله اول توافق در کنار آزادی اسرای زن، کودک و بیمار موافق هستند.

با این حال منابع فلسطینی اعلام کردند، موضع مقامات رژیم صهیونیستی درباره اتمام توافق تبادل اسرا هنوز یکی نیست و کمیته صهیونیستی ویژه این امر از حمایت کافی دو قطب کابینه یعنی «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» برخوردار نیست.

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اخیرا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا گفته بود که حماس حاضر است در قبال آزادی اسرای زن، کودک و بیمار، امتیازات جزئی در زمینه تبادل اسرا ارائه کند اما رژیم صهیونیستی واکنشی به این موضوع نشان نداده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها