«تمرین نیروهای هوابرد آمریکا» و ارتش تایوان در بحبوحه تنشها با چین

«تمرین نیروهای هوابرد آمریکا» و ارتش تایوان در بحبوحه تنشها با چین
دوشنبه 9 تير 1399 - 17:58

وزارت دفاع تایوان تمرین نیروهای هوابرد آمریکا با نظامیان تایوانی همزمان با تنش‌ها با چین را تایید کرد.

العالم - آسیا

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های محلی در روزهای اخیر از حضور نیروهای ویژه ارتش آمریکا در تایوان و آموزش نظامیان تایوانی حکایت دارد.

به نوشته وبگاه «رادیو بین‌المللی تایوان» نیروهای ویژه تیپ یک هوابرد آمریکا فیلمی 44 ثانیه‌ای از حضور خود بین نظامیان تایوان و تمرین با آن‌ها را در فیسبوک منتشر کرده اند. به دنبال انتشار این فیلم وزارت دفاع تایوان تمرین بین نظامیان آمریکا و تایوانی را «امر معمول نظامی» خواند.

وزارت دفاع تایوان در توجیه این مسئله اعلام کرده که این تمرین موردی تازه نیست و این روابط بیش از یک دهه است که ادامه دارد. وزارت دفاع تایوان همچنین حمایت نظامی آمریکا از خود قدردانی کرده است.

پیشتر منابع خبری از استقرار تفنگداران دریایی تایوان در دریای چین جنوبی در بحبوحه برگزاری رزمایش بزرگ ارتش چین در منطقه خبر داده بودند. یک مقام وزارت دفاع تایوان گفت که شماری از تفنگداران دریایی تایوانی در «دریای چین جنوبی» مستقر شده‌اند. این مقام وزارت دفاع تایوان که به دلایل امنیتی مایل به افشای هویتش نبود، در این زمینه گفت که شماری از تفنگداران دریایی تایوان به طور موقت در جزایر «پراتاس» مستقر شده‌ اند.

تایوان مدعی است که این استقرار نیروها جنبه آموزشی، تمرینی دارد و برای تقویت قابلیت‌های دفاعی است.

این در حالی است که پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. یک ژنرال ارشد ارتش خلق چین نیز به تازگی هشدار داد اگر هیچ راهی برای توقف استقلال تایوان از چین نباشد گزینه حمله نظامی به تایوان یکی از گزینه‌های پکن است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها