جنبش اسلامی اردن: 'امان' روابط دیپلماتیک با تل‌آویو را قطع و معاهده صلح را لغو کند

جنبش اسلامی اردن: 'امان' روابط دیپلماتیک با تل‌آویو را قطع و معاهده صلح را لغو کند
سه شنبه 10 تير 1399 - 18:11

جنبش اسلامی اردن با تأکید بر لزوم قطع روابط این کشور با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که جمعه آینده در بین کشورهای عربی و اسلامی «روز خشم» باشد تا از این طریق، با تصمیم اشغال اراضی فلسطین مقابله شود.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش اسلامی اردن خواستار مقابله با تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری فلسطین شد.

این جنبش با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که جمعه آینده باید در بین کشورهای عربی و اسلامی «روز خشم» باشد تا از این طریق، با تصمیم اشغال اراضی فلسطین مقابله شود.

این جنبش نشستی برگزار کرد که در آن گروه اخوان المسلین، فراکسیون پارلمانی «الاصلاح» و حزب «جبهة العمل الإسلامی» حضور داشتند و در پایان این نشست، بیانیه‌ای منتشر کرد.

خبرگزاری آناتولی ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، جنبش اسلامی اردن، از موضع رسمی این کشور در رد تصمیم اشغال فلسطینی قدردانی و تأکید کرد که «امان» باید اقدامات عملی را صورت دهد که با تحرکات بین‌المللی آغاز شود و از این طریق به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند.

این جنبش پیشنهاد کرد که اردن از رهگذر لغو توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی در سال 1994 و معاهده گازی در سال 2016 و قطع روابط دیپلماتیک به تجاوازت صهیونیستها پاسخ دهد.
این جنبش در ادامه از سازمان همکاری اسلامی خواست نشست فوق‌العاده‌ای برگزار کند تا پیامدهای این تصمیم تل‌آویو و راههای مقابله با آن را بررسی کند.

جنبش اسلامی اردن ضمن درخواست از پارلمانهای عربی و اسلامی برای ایجاد بزرگترین حرکت پارلمانی در مخالفت با اشغال کرانه باختری، تأکید کرد: «عادی‌سازی روابط با اسرائیل و دستپاچگی برای برقراری روابط با آن، خیانت به مسئله فلسطین و کودتا علیه اصول امت [اسلامی] است».

این جنبش در پایان از دولت اردن خواست که بازتعریفی از روابط خود با رژیم صهیونیستی داشته باشد و برنامه ملی را برای مقابله با تجاوزات این رژیم به اردن و فلسطین آغاز کند.

رژیم صهیونیستی در ادامه اجرای طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» قصد دارد بیش از 30% از اراضی کرانه باختری را به اشغال خود درآورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها