چرا واشنگتن مستقیما در لبنان دخالت کرد؟

چرا واشنگتن مستقیما در لبنان دخالت کرد؟
سه شنبه 10 تير 1399 - 19:52

اظهارات سفیر آمریکا در لبنان علیه حزب الله ، نشان داد که سرنخ بازی امریکا در لبنان قطع شده و از این رو امریکا رویکرد دخالت مستقیم در این کشور را پیش گرفته است.

العالم - نظرکده

حامیان گزینه مقاومت در لبنان تاکید دارند که طرح گروههای مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی لبنان ناکام مانده از این رو امریکا مستقیما در مسائل لبنان مداخله کرد.

حامیان گزینه مقاومت بیان کردند حزب الله و طرح مقاومتی اش از تایید و حمایت 70 درصد از مردم لبنان بهره مند شده است و اظهارات سفیر آمریکا ضد حزب الله توهین به ملت لبنان است.

حامیان مقاومت لبنان معتقدند رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا شتابان در صدد اجرای طرح ها ی خود در لبنان هستند و مداخله مستقیم آمریکا در مسائل لبنان از زبان دوروتی شیا سفیر آمریکا پس از نگرانی آنان در ناکامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری در انتخابات است .

اطلاعات کارشناسان نظامی و راهبردی نیز خبر از طرحی آمریکایی اسرائیلی برای در تنگنا قرار دادن لبنان خبر می دهد که با انفجار مردم لبنان و در نهایت حمله اسرائیل به لبنان در اوج مشغولیت حزب الله به فتنه ای ساختگی پایان می یابد تا اسرائیل خسارات سال 2006 را جبران کند.

کارشناسان راهبردی معتقدند؛ مقاومت لبنان به رهبری حسن نصرالله هوشیارانه با سه موضوع ؛ پایبندی به دولت سعد الحریری و پس از آن پایبندی به پرکردن خلا و سپس هوشیاری در برابر بحران اقتصادی که بر لبنان جهت به زانودرآوردن وی و در مرحله سوم موضوع تصمیم اسرائیل در حفاری گازی در نزدیکی بلوک 9 برخورد کرد.

وزرای پیشین لبنان تاکید دارند لبنان به خاطر دلار و واردات وارد جنگ اقتصادی شده اما جنگی نخواهد بود زیرا قدرتمندان لبنان به دنبال جنگ خانگی نیستند بلکه به دنبال تفاهم با همه و به نفع لبنان هستند دشمنان لبنان برای برافروختن جنگ ازهم پیمانان خود کمک گرفتند اما ناکام ماندند.

وزرای پیشین لبنان توضیح دادند لبنان همچنان که با جنگ های سیاسی و نظامی پیشین مبارزه کرد با جنگ اقتصادی مبارزه می کند و در برابر جنگ اقتصادی مقاومت خواهد کرد و به زودی زندگی طبیعی به روال خود بازمی گردد.

حامیان گزینه مقاومت در لبنان معتقدند اولین گزینه دربرابر دولت لبنان تقویت روابط با سوریه برای حذف قانون سزار آمریکاست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها