برگزاری تظاهرات "روز خشم" در غزه

برگزاری تظاهرات
چهارشنبه 11 تير 1399 - 22:07

تظاهراتی با عنوان "روز خشم" با مشارکت گسترده فلسطینی ها در اعتراض به نقشه صهیونیستی برای غصب اراضی کرانه باختری رود اردن در راستای اجرای طرح آمریکایی معامله قرن، در باریکه غزه برگزار شد.

العالم - فلسطین

این تظاهرات عصر روز چهارشنبه برای اعلام مخالفت با تلاش رژیم صهیونیستی برای تصاحب بخش عظیمی از کرانه باختری رود اردن برگزار شد.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند: یحیی سنوار فرمانده حماس در غزه و همچنین فرماندهان گروه های فلسطینی دیگر و هزاران فلسطینی دیگر در این تظاهرات که در تقاطع الصناعه در غرب شهر غزه برگزار شد، مشارکت کردند.

معترضان پرچم فلسطین را در دست داشتند و پلاکارهایی حمل می کردند که روی آن عباراتی با مضمون "مخالفت با الحاق کرانه باختری رود اردن به اراضی تحت اشغال اسرائیل و پایبندی فلسطینی ها به حقوق و آرمان های ملی خود" نوشته شده بود.

کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرده است که حدود 30 درصد کرانه باختری رود اردن را به اسرائیل ملحق خواهد کرد که "منطقه بسیار استراتژیک و سرشار از منابع طبیعی «غور اردن»" و"شمال بحر المیت" جزء مناطق الحاقی خواهد بود.

نقشۀ توسعه طلبانۀ اسرائیل که نتانیاهو مارس 2020 در زمان تبلیغات انتخابات کنست وعدۀ آن را داده بود، مغایر با قانون بین الملل است.

فلسطینی ها با این نقشه شدیداً مخالفت می کنند و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می گوید که اگر این نقشه اجرایی شود، همه توافقنامه های خود با اسرائیل و آمریکا را از جمله توافقنامه اسلو لغو خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها