باید برای حفظ الحشد الشعبی بکوشیم

باید برای حفظ الحشد الشعبی بکوشیم
پنج‌شنبه 12 تير 1399 - 14:59

سخن امروز ما درباره اکسیژن عراق،"الحشد الشعبی"، پس از انتشار اخباری درباره برگزاری نشستی به ریاست مصطفی الکاظمی با حضور رهبران الحشد الشعبی و سازمان مبارزه با تروریسم برای تعدیل فضا پس از حمله به مقر الحشد الشعی در جنوب پایتخت و بازداشت چند روزه  شماری از مبارزان است .

العالمدرگوشی

در گزارش منابع خبری آمده است که الکاظمی در نشستی تاکید کرده الحشد الشعبی و سازمان مبارزه با تروریسم دو قدرتی هستند که در پیروزی علیه تروریسم و اخراج آنان و هر دو در آزاد سازی عراق از گروه ترویستی داعش نقش دارند. این منابع افزوده اند فضای نشست و سخنان الکاظمی تاکیدی بر این نکته است که حوادث مقر الحشد حادثه ای گذرا بوده است.

پس از اقدام گروهی از نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم در حمله به مقر الحشد الشعبی در الدوره جنوبی در بغداد 14 نفر از نیروهای الحشد بازداشت شدند که در اوج مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در عراق به بحران شدید در این کشور و البته در همه جهان انجامید.

اقدام کاظمی در برگزاری نشست با الحشد الشعبی و سازمان مبارزه با تروریسم علیرغم ابعاد مثبت آن دیرهنگام صورت گرفت، زیرا وی می بایست با بروز اولین نشانه های فتنه انگیزی در فضای تبلیغاتی واقعی و مجازی به ریشه کن کردن فتنه ای که نزدیک بود در صورت درنگ، عراق را بسوزاند اقدام می کرد.

"جعفر الحسینی " سخنگوی نظامی گردانهای حزب الله عراق گفت الحشد با انتخاب مصطفی الکاظمی به شرط اخراج نیروهای آمریکایی از عراق موافقت کرده بود.

وی گفت : مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی؛ تکرار انقلاب بیستمی است که عراقی ها سال 1920 در برابر اشغالگران بریتانیایی ایستادند و نقش مراجع در انقلاب بیستم و مقابله امروز با اشغالگران امریکایی نیز آشکار است زیرا اقدامات ارتش اشغالگر آمریکا در عراق برای کشتن، بمباران و اشغال به روشنی مشخص است.

پارلمان عراق نیز قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب و سپس کاظمی برای زمینه سازی و آمادگی برای انتخابات آزاد، انتخاب شد .اما اقدام اخیر مبتنی بر قطع اکسیژن از جامعه عراق و اصرار بر باقی ماندن ویروسی کشنده تر از کرونا پس از تصویب خروج آنان برای چیست ؟

الحشد شکوه دولت است

در این میان نیز مردم عراق هشتگ هایی به راه انداختند و بر نقش حیاتی الحشد در حفظ شکوه دولت تاکید و آن را مانند اکسیژنی دانستند که عراق از آن تنفس می کند و اگر نبود کشور نفس های آخر را می کشید که به نوعی بیانگر اهمیت این نهاد امنیتی مقاومتی است که عراق را از چنگال حیوانات وحشی و درنده ای که اشغالگران آمریکایی ایجاد کرده بودند و کشورهای وابسته به آن ، که چشم دیدن ثبات و پیشرفت عراق را ندارند و برای تجزیه و تقسیم آن تلاش می کنند، نجات داد.

باید قدر الحشد ، که خداوند به ما ارزانی داشته را بدانیم

کسانی که با الحشد و نیروهای مدافع عراق مقابله می کنند جز ناکامی و خسارت نصیبی نخواهند داشت. زمانی که نشست شیطانی دشمنان عراق در آنکارا با نظارت (آمریکا،اسرائیل و برخی کشورهای واپس گرای عربی و منطقه ) برای وارد کردن گروه داعش به عراق برگزار شد، الحشد وجود نداشت.

وحدت دو قدرت الحشد و سازمان مبارزه با تروریسم افزون بر دیگر گروههای رسمی، عراق یکپارچه ای را تشکیل می دهد که امید داریم از شر همه باندها و گروههای تروریستی مزدور پاک شود .

اما بهترین خبری که صبح امروز به گوشمان رسید و آبی بر آتش درونمان بود، دستور مستقیم نخست وزیر به نیروهای مشترک عراق برای انجام عملیات نظامی در شمال بغداد برای تعقیب گروههای باقی مانده داعش بود.

تشکیل الحشد مقاوم به دستور مراجع، پس از ورود داعش به عراق، نعمتی بود که خدا به ما ارزانی داشت و ما را در آزادسازی همه اراضی اشغالی کمک کرده و می کند؛ بنابراین باید در حفظ این نعمت کوشا و هوشیار باشیم.

پربیننده ترین خبرها