هنیه: از اتحاد گروه‌های فلسطینی برای مقابله با دشمن و طرح های معامله قرن و الحاق حمایت می‌کنیم

هنیه: از اتحاد گروه‌های فلسطینی برای مقابله با دشمن و طرح های معامله قرن و الحاق حمایت می‌کنیم
پنج‌شنبه 12 تير 1399 - 22:13

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز پنجشنبه در واکنش به کنفرانس خبری مشترک مقام‌های فتح و حماس برای وحدت در برابر طرح الحاق رژیم صهیونیستی برای غصب کرانه باختری، گفت: از تلاش‌ها برای ایجاد اتحاد میان گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افزود: ملت فلسطین امروز شاهد اقدامی رو به جلو در تحقق وحدت موضع و تلاشی ملی برای مقابله با دشمن و طرح‌هایی مانند معامله قرن و طرح الحاق بود که دنبال نابودی مسأله فلسطین است.

وی گفت: کنفرانس مشترک امروز میان «صالح العاروری» معاون رئیس حماس و «جبریل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح که برای اعلام موضع مشترک علیه طرح‌های اسرائیل برگزار شد و همچنین راهپیمایی متحد در غزه و فعالیت‌های مردمی در لبنان و خارج، مرحله جدیدی از عمل مشترک را رقم زده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: این کنفرانس مشترک، منعکس کننده اهتمام و مسؤولیت ملی است و همه مردم و نیروهای فلسطینی را به تقویت اقدام مشترک در همه عرصه‌های داخلی و خارجی و پیوستن به برنامه جامع برای مقابله رژیم اشغالگر فرا می‌خوانم.

هنیه همچنین از امت عربی و اسلامی خواست تا از موضع متحد فلسطینی و ایستادگی ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها حمایت کنند.

پیش‌تر «صالح العاروری» و «جبریل الرجوب» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک برنامه مشترک خود در مقابله با طرح اشغال را اعلام کرده بودند.

العاروری در این کنفرانس مشترک گفت: تصمیم الحاق کرانه باختری در تاریخ اشغالگران از سطحی بی‌سابقه برخوردار است و اگر این طرح اجرا شود، به معنای تداوم این مسأله سریالی است.

از سوی دیگر الرجوب نیز گفت: اجماع میان فتح و حماس برای مخالفت با تصمیم الحاق کرانه باختری، ما را به سوی یک نگرش راهبردی برای رهبری مردم رهمون خواهد کرد و ما می‌خواهیم یک صفحه جدید با حماس بگشاییم و یک الگوی جدید از ملت خود ارائه کنیم.

این مقام جنبش فتح افزود: هدف ما ایجاد کشور فلسطین در کرانه، قدس، غزه و دیگر مناطق است و جنبش فتح در کنار حماس در راستای تحقق تمام ابزارهای وحدت ملی و مسأله ایجاد کشور و حق تعیین سرنوشت، تلاش خواهد کرد.

نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیهبشت ماه) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

سرانجام نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛ اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد و به گفته رسانه های صهیونیستی، آخرین مهلت اجرای آن ماه سپتامبر خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها