علمای دینی عراق: سیاست‌های خصمانه عربستان علیه مرجعیت متوقف نشده است

علمای دینی عراق: سیاست‌های خصمانه عربستان علیه مرجعیت متوقف نشده است
شنبه 14 تير 1399 - 04:50

جمعی از علمای دینی عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام موهن آل سعود در انتشار کاریکاتور توهین آمیز به مرجع عالیقدر شیعیان عراق اعلام کردند که «سیاست‌های خصمانه» عربستان علیه ملت عراق و مرجعیت دینی آن متوقف نشده است.

العالم-عراق

جمعی از رجال دین و روحانیون عراقی دیشب با صدور بیانیه‌ای انتشار تصویر توهین آمیز به آیت الله سیستانی را به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه تاکید شده که شیوه آل سعود برای ایجاد فتنه در عراق و تعرض به مرجعیت تغییر نکرده است و سیاست‌های خصمانه رژیم سعودی علیه دولت و ملت و مقدسات و مرجعیت عراق متوقف نشده است.

در ادامه بیانیه آمده است: عربستان سال‌های متمادی است که به خاک و ملت عراق و مقدسات و مراجع عالیقدر آن توهین و تعرض می‎کند و این روش سعودی همچنان ادامه دارد.

علمای دینی عراق تاکید کردند، همگان به خوبی می‌دانند که آیت الله سید علی سیستانی با فتوای خود از عراق و بقیه کشورهای همسایه از جمله عربستان سعودی در برابر داعش دفاع کرده است.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به تازگی تصویری توهین آمیز از مرجع عالیقدر شیعیان عراق منتشر کرده است که این مساله با واکنش شدید مسئولان سیاسی و دینی عراق روبرو شده است.

پربیننده ترین خبرها