گزارش تلویزیون چین از بلایی که تحریم های آمریکا بر سر مردم سوریه آورده است

گزارش تلویزیون چین از بلایی که تحریم های آمریکا بر سر مردم سوریه آورده است
شنبه 14 تير 1399 - 13:00

تلویزیون چین در مطلبی درباره سوریه و جنگ وحشیانه در این کشور آورده است که آمریکا بدون توجه به مشکلات مردم سوریه، با تحریم های بیشتر فقط رنج و مصایب آنها به خصوص زنان و کودکان را افزایش می دهد.

العالم ـ سوریه

در گزارش شبکه تلویزیونی "سی سی تی وی" چین آمده است با نزدیک شدن به دهمین سال جنگ سوریه، آمریکا بار دیگر این کشور را مورد تحریم قرار داده و ویرانی های جنگ و شیوع کرونا چالش های بی سابقه ای برای دولت و مردم بوجود آورده است.

تلویزیون چین خاطر نشان کرد به رغم هشدار سازمان خواروبار جهانی درباره بحران در سوریه، آمریکا کماکان سیاست تحریم را در قبال هر دولت، فرد و هر شرکتی که با سوریه همکاری می کند ادامه می دهد.

این رسانه افزود که جنگ مصایب زیادی بر مردم سوریه تحمیل کرد در جریان این جنگ که نیروهای تروریستی چون داعش و گروه های مخالف تحت حمایت آمریکا دنبال می کردند ۴۰۰ هزار نفر در سوریه کشته شدند و ۱۳ میلیون نفر از این کشور گریختند.

تلویزیون چین ادامه می دهد که دولت بشار اسد رییس جمهوری سوریه با کمک ایران و روسیه در یک نبرد نفس گیر و طولانی در ۹ سال گذشته توانست تروریست های داعش و گروه های مخالف تحت حمایت آمریکا را شکست دهد اما آمریکا به رغم وضعیت ویرانگر اقتصادی در سوریه هنوز هم این کشور را تحریم می کند.

گزارش تاکید می کند که آمریکا در شرایطی این تحریم ها را اعمال می کند که گرسنگی و فقر و مرارت های زندگی مشکلات زیادی برای مردم پس از جنگ ایجاد کرده است و نتیجه تحریم جز بدتر شدن شرایط برای مردم نیست.

به گزارش ایرنا، تلویزیون چین از قول «جانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل آورده است که این کشور بشدت مخالف اقدام آمریکا برای تحریم سوریه است محاصره اقتصادی آمریکا علیه سوریه رنج و مشقات زیادی بخصوص برای زنان و کودکان ایجاد کرده است و چین می خواهد فورا به این تحریم ها پایان داده شود.

در این گزارش آمده است سال ها است که آمریکا در امور کشورهای خاورمیانه و سیاست های منطقه ای مداخله می کند و به دنبال براندازی حکومت ها است و اهداف اولیه آن هم ایران و سوریه بوده اند راهبرد ماجراجویانه تاریخی آمریکا برای تغییر حکومت ها در خاورمیانه هنوز ادامه دارد.

تلویزیون چین خاطرنشان کرد، رسانه ها و سیاستمداران آمریکا می کوشند با دروغ پردازی ها و داستان سازی ها، بشار اسد رییس جمهوری سوریه را یک دیکتاتور نشان دهند و برای پشتیبانی از ادعاهای خود سناریوها و اطلاعات ساختگی مطرح می کنند اطلاعاتی که بارها رییس جمهور سوریه بر دروغین بودن آنها درباره سوریه و یمن و در منطقه خاورمیانه تاکید کرده است.

پربیننده ترین خبرها