تهدید حامیان ونزوئلا توسط آمریکا وچپاول طلای این کشور از سوی بریتانیا  

تهدید حامیان ونزوئلا توسط آمریکا وچپاول طلای این کشور از سوی بریتانیا  
يکشنبه 15 تير 1399 - 09:50

دادستانی آمریکا، دستور داد تا محموله 4 تانکر نفتی ایرانی که عازم ونزوئلا بود به بهانه نقض تحریم های ایران و ونزوئلا  مصادره شود.

العالم - كشكول

آمریکا ادعا می کند که ایران با سود ناشی از فروش بنزین از تروریسم دفاع می کند اما کسی نیست به آمریکا بگوید چه کسی به این کشور اجازه داده تا احکام قضائی خود را بر کشورهای دیگر عضو سازمان ملل تعمیم دهد؟ آیا این اقدامات آمریکا خود به مثابه تروریسم ، غارت و حمله نیست؟

جالب توجه اینکه کشورهای غربی نیز هیچ واکنشی به تلاش های متناقض امریکا با ساده ترین قوانین بین المللی نشان ندادند بلکه برعکس فقط به دلیل مخالفت این کشور با تبدیل شدن به حیاط خلوت امریکا، از جنایت های واشنگتن علیه مردم ونزوئلا حمایت کردند.

بریتانیا؛ دنباله رو امریکا در اروپا، با تصاحب طلای سپرده شده ونزوئلا در بانک های بریتانیا شدیدا با امریکا برای ساقط کردن دولت قانونی ونزوئلا درست یک روز پس از انتخاب خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس جمهوری خودخوانده این کشور توسط یک قاضی بریتانیایی، همکاری کرد تصمیمی که بریتانیا اتخاذ کرد تا کاراکاس نتواند 31 تن طلای خود به ارزش یک میلیارد دلار را بازپس بگیرد.

ونزوئلا که با بیماری کرونا مواجه است شدیدا به سوخت و طلای سپرده ی خود در بانک های بریتانیا برای مقابله با این بیماری تهدید کننده، نیاز دارد.

شاید بریتانیا بتواند طلای مردم ونزوئلا را که اکنون بدان شدیدا نیاز دارند را تصاحب کند اما برای امریکا بسیار دشوار است که بتواند بر سوخت ایران تسلط یابد زیرا امریکا در گذشته تلاش کرد و ناکام ماند بنابراین تصور نمی کنیم در اینده نیز موفق شود. ایران کشوری نیست که مورد باج خواهی قرار گیرد و سکوت کند، بلکه بدان واکنش نشان می دهد امریکا این را قبلا تجربه کرده است. اما ظلمی که اکنون به ونزوئلا می شود، چهره وحشی غرب را نشان می دهد که در زیر نقاب دروغ ، نفاق و شعارهای حقوق بشر، آزادی ، عدالت و کرامت انسانی پنهان کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها