هند قصد دارد تاج محل را بازگشایی کند

هند قصد دارد تاج محل را بازگشایی کند
يکشنبه 15 تير 1399 - 12:39

ورود به تاج محل تنها با استفاده از ماسک و رعایت مقررات فاصله‌گذاری میسر خواهد بود.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، هند قصد دارد امروز (دوشنبه) بنای تاج محل را که از قرن هفدهم به یادگار مانده است، پس از 3 ماه تعطیلی بازگشایی کند. اما بازدیدکنندگان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید از ماسک استفاده کنند، از قوانین فاصله‌گذاری تبعیت کنند، و سطوح مرمری آن را لمس نکنند.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه 80 هزار نفر از تاج محل بازدید می‌کردند. اما حالا روزانه حداکثر 5 هزار جهانگرد و گردشگر می‌توانند به آن وارد شوند. حتی آن‌ها نیز در دو گروه 2500 نفری مجوز ورود به تاج محل را دریافت می‌کنند.

ساخت بنای تاج محل در شهر شمالی آگرا 22 سال به درازا کشید. این بنا به دستور شاه جهان و برای پاسداشت همسر ایرانی‌اش ارجمند «بانو بیگم» مشهور به «ممتاز محل» ساخته شد و خودِ شاه جهان نیز در همین محل به خاک سپرده شده است. تاج محل یکی از عجایب هفت‌گانه جهان است.

این در حالی است که هند با 1.3 میلیارد نفر جمعیت همچنان با افزایش پرشتاب موارد ابتلا به بیماری کووید-19 دست به گریبان است. روز یکشنبه وزارت بهداشت هند از ابتلای 24 هزار و 850 نفر به کووید-19 در 24 ساعت گذشته خبر داد که برای این کشور یک رکورد محسوب می‌شود. همچنین در 24 ساعت گذشته 600 نفر در هند بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها