سفارت یا پادگان نظامی؛ بهترین مکان برای انتقال سفارت امریکا کجاست؟

سفارت یا پادگان نظامی؛ بهترین مکان برای انتقال سفارت امریکا کجاست؟
يکشنبه 15 تير 1399 - 16:57

اخبار بحرانی شدن بغداد پایتخت عراق از سوی سفارت آمریکا هم چنان ادامه دارد و مردم عراق نیز اقدامات غیرقانونی این کشور یعنی تیراندازی که اختلال در وضعیت امنیتی است را محکوم کردند.

العالمدرگوشی

ادعای امریکا مبنی براینکه سفارتخانه اش مکانی دیپلماتیک متشکل ازبیش از 25 هزار کارمند است که بیشترشان نیروهای امنیتی نظامی و اطلاعاتی هستند را نمی پذیریم. این محل ،پادگانی نظامی در مرکز بغداد با جمعیتی بیش از 9 میلیون نفراست ، جمعیتی که در معرض خطر شلیک موشک های پاتریوت و مسلح شدن آمریکا در مناطق غیر نظامی مسالمت جوست.

مساله دیگری که با قوانین و رسوم بین المللی در تضاد است اقدام این پادگان نظامی در آزمایش سامانه پدافند هوایی پاتریوت متشکل از رادارهای فوق پیشرفته و موشک های رهگیری است که برای 5 بار قادر به انهدام موشک بالستیکی هنگام پرواز در آسمان سفارتش در بغداد است که بیانگر ترس کارمندان و مسئولین این سفارت از حضورشان در پایتخت عراق است این در حالی است که سفارت با نیروهای امنیتی از خود حفاظت می کند .

محکوم کردن اقدام وقیحانه آمریکا ...

طبیعی است چنین اقدامات غیر مسئولانه ای،خشم عراقیها را در همه سطوح رسمی و مدنی اجتماعی برانگیزد .

به گونه ای که محمد رضا آل حیدر رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق و حسن الکعبی معاون رئیس پارلمان نیز این اقدام را تحریک امیز خواند زیرا اقدام سفارت امریکا در تیراندازی با هر بهانه ای اقدامی غیر مسئولانه است که جان عراقی ها را به شدت تهدید می کند.

وی تاکید کرد مانور امریکا تحریک امیز و نقض حاکمیت است و خواهان مداخله نظامی و دولتی برای پایان لاابالی گری امریکا هستیم.

"عباس صروط " عضو این کمیته نیز گفت : مسائل مبهمی در خصوص مذاکره دولت عراق با امریکا درباره باقی ماندن نیروهایش وجود دارد.

وی افزود: به این زودی مذاکرات امریکا و عراق درباره حضورنیروهایش در عراق قطعی نمی شود .

کمیته امنیت و دفاع پارلمانی عراق روز یکشنبه دولت عراق را به خاطر عدم اعتراض به اقدام سفارت امریکا محکوم کرد و گفت : بهتر بود دولت عراق از ابتدا ان را نمی پذیرفت.

موشک های ناکام در اولین نبرد، و تمرین های تردید امیز برای آزمایش پاتریوت

موشک های پاتریوت پیشرفته در ساقط کردن پهپادهای بدون سرنشین نیروهای یمنی و موشک های انصارالله که تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داده نیز ناکام ماندند و امریکا میلیون ها دلار از جیب شهروندان سعودی گرفت.

موشک های فوق پیشرفته پاتریوت سفارت امریکا نیز در ساقط کردن یک موشک که سفارت را هدف قرار داده بود ،ناکام ماند.

به گونه ای که ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق از پرتاب موشک کاتیوشا از منطقه علی الصالح بغداد به منطقه سبز ناکام ماند.

بر اساس اعلام منابع عراقی، سامانه پدافند هوایی پاتریوت سفارت امریکا، موشکی را ره گیری کرد و توانست ان را از هدفش منحرف کند اما در انفجار و ساقط کردن آن ناکام ماند .

بهترین محل برای سفارت آمریکا کجاست ؟

در اخبار امروز آمده که به دنبال مانور نیروهای امریکایی متمرکز در منطقه سبز برای آزمایش پدافند هوایی پاتریوت ،خودروهای زیادی در منطقه العلاوی در غرب بغداد خسارت دید.

برخی معتقدند بهترین مکان برای بنای چنین سفارت خانه های فاقد امنیت، سفارتی که در هیچ یک از پایتخت های کل دنیا شبیه ندارد ؛ در صحرای خشکی است و بهترین محل برای آنها؛ پایگاه عین الاسد در غرب عراق است تا بتواند عرض اندام کند اما با احتیاط ، تجربه چندین ماه پیش آسیب رسیدن به کارمندان امنیتی خود را تکرار نکند ، ضربه ای که ترامپ خورد اما درباره اش چیزی نگفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها