الاخبار: سفیر آمریکا، نخست‌وزیر لبنان را تهدید کرد

الاخبار: سفیر آمریکا، نخست‌وزیر لبنان را تهدید کرد
دوشنبه 16 تير 1399 - 13:32

یک روزنامه لبنانی نوشت، سفیر آمریکا در لبنان در ادامه مداخلات آشکار خود به سراغ تهدید مستقیم «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان رفته و دیاب به پیام‌های وی بی‌توجهی کرده است.

العالم-لبنان

«دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان که اخیرا به اقدامات تحرک‌آمیز خود در لبنان شدت داده و حتی به خاطر اظهاراتش علیه حزب‌الله توسط یک قاضی لبنانی از مصاحبه با رسانه‌ها منع شد، همچنان در حال ادامه این روند است.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در همین باره نوشت: شیا از وقاحت‌های خود در لبنان دست برنمی‌دارد و بر رفتاری اصرار دارد که گویا وی حاکم یک کشور بزرگ است. وی پس از اظهارات علنی که در آن ویژگی‌های مورد نظر خود برای دولت لبنان را برشمرد ( دولت تکنوکرات بدون حزب‌الله) اکنون تصمیم گرفته «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان را تهدید کند تا با اعمال فشار، وی را به اجرای خواسته‌های سفارت آمریکا و دولت این کشور مجبور کند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت: شیا از طریق دوستان مشترک، پیام‌های تندی برای دیاب فرستاده و وی را متهم به اجرای دستورکارهای حزب‌الله کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، این پیام‌ها تندتر شده بویژه پس از آنکه اطلاعاتی مبنی بر امکان همکاری اقتصادی لبنان با عراق و قبول سرمایه‌گذاری چین در لبنان منتشر شده است.

الاخبار افزود، سفیر آمریکا جدی بودن نخست‎وزیر لبنان برای باز کردن درها با هدف کاستن از فشارها بر لبنان در سایه محاصره آمریکایی را حس کرده و حسان دیاب به پیام‌های دوروتی شیا بی‌توجه است و به آنها پاسخی نمی‌دهد.

حساب دیاب به کسانی که با آنها دیدار کرده، گفته از رفتارها و مداخلات آشکار شیا در امور لبنان عصبانی است و سفیر آمریکا و کشورش خواستار کمک به لبنان نیستند و نمی‌خواهند که لبنان بر اساس منافع خود حرکت کند.

هفته گذشته، شیخ «بلال سعید شعبان» دبیرکل جنبش «التوحیدالاسلامی» از فتنه‌گری جدید «دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان پرده برداشت.

به نوشته المنار، سعید شعبان که یکی از شخصیت‌های معروف اهل سنت لبنان به شمار می‌رود، در سخنانی گفت: «دورتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان با گروههای سیاسی در طرابلس دیدار کرده و به آن‌ها گفته است که حق کمک به فقرا و گرسنگان را ندارد.»

او این اقدام سفیر آمریکا را نوع دیگری از فشار بر مردم لبنان جهت اجرای برنامه‌های خود دانست و از تمامی گروههای سیاسی لبنانی خواست تا بدون توجه به فشارهای کشورهای خارجی، کمک به مردم را قطع نکنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها