پیام رهبر معظم انقلاب به مقاومت فلسطین؛ اینجا ایران است

پیام رهبر معظم انقلاب به مقاومت فلسطین؛ اینجا ایران است
سه شنبه 17 تير 1399 - 11:45

حمایت های ایران از جنبش های مقاومت فلسطین از 4 دهه پیش تاکنون برای مقابله با رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

العالمتحلیل روز

افتتاح سفارت فلسطین به جای سفارت رژیم صهیونیستی؛ اولین گام سیاست خارجه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 40 سال پیش بود که بیانگر این است که این اقدام فقط ناشی از اعتقاد به محوری بودن مساله فلسطین نیست بلکه تاکیدی بر تغییر ناپذیر بودن این قطب نمایی است که به قدس اشاره دارد، قطب نمایی که طی 4 دهه گذشته علیرغم تحریم ها ، فشارها و تهدیدات تغییر نیافته است

حمایت ایران از جنبش های مقاومت فلسطین از 4 دهه پیش برای مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح هایش مورد تردید نیست به ویژه که در دو دهه اخیر می توان تاثیرات این حمایت را در ترس و نگرانی هایی که مقاومت در بین صهیونیست ها ایجاد کرده به وضوح دید بنابراین حتی روش برخورد اشغالگران با مقاومت نیز تغییر کرده است و با تغییر محاسباتش، نقش ایران در تقویت قدرت های مقاومت را نیز در نظر گرفته است.

اکنون همه دنیا شاهد اقدامات تحریک کننده و طرح های رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی با تایید امریکا علیه ایران در سالیان اخیر بوده اند. پیام آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکیدی بر این نکته بوده و دارای ابعادی فراتر از موضع تهران نسبت به مساله فلسطین است.

در ابتدا تاکید آیت الله خامنه ای بر آمادگی ایران برای حمایت از ملت فلسطین و تلاش بی وقفه برای دست یافتن بر حقوق این ملت بوده است.

این سخنان دارای تاثیرات مثبت و به جنبش های مقاومت نیرو می دهد تا به جزئیات حمایت ایران و پایداری تهران در این راستا پی ببرند به ویژه در سایه چالش های بزرگی که مساله فلسطین با آن روبروست .

دعوت آیت الله خامنه ای به هوشیاری و وحدت میان ملت و گروههای فلسطینی

کشورها و گروه های زخم خورده از حمایت ایران از مقاومت فلسطین، این مساله را شایع کردند که ایران گروهی را علیه گروهی دیگر در فلسطین حمایت می کند. اما زمان ارسال پیام آیت الله خامنه ای پس از توافق دو جنبش حماس و فتح و اتحاد علیه معامله ترامپ و طرح الحاق کرانه باختری تاکیدی بر این است که ایران از معدود کشورهایی است که از وحدت فلسطین حمایت می کند و تاثیرات مهم وحدت گروه ها را می داند .

در اینجا باید بر درخواست بی وقفه آیت الله خامنه ای به حمایت از مقاومت فلسطین در کرانه باختری تاکید کرد. درخواستی که با گذر ایام ثابت شده، واقعی و ضروری است به ویژه در سایه تصویب طرح الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی و درک این نکته که انتفاضه و تقویت عملیات مقاومت؛ بهترین روش برای مقاومت در برابر اشغالگران است به ویژه که برخی کشورهای عربی به آغوش بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ افتاده اند.

میان ایران و فلسطین از نظر جغرافیایی کشورهایی هستند که باید بیشتر از دیگران به مساله فلسطین توجه کنند. برخلاف مطالبی که کشورهای تحریک کننده علیه ایران منتشر می کنند که تهران قادر به توقف حمایت از مقاومت فلسطین و دست یافتن بر امتیازاتی است اما این معادله برای ایران کاملا متفاوت و دو سویه است؛ نخست اینکه فلسطین تنها قطب نماست و دوم مساله وحدت فلسطینیان برای بازپس گرفتن حقوق غصب شده است.

این همان پیام آیت الله خامنه ای است.. اینجا ایران است

حسین الموسوي

پربیننده ترین خبرها