عراقی ها و درسی که باید از لبنان بگیرند!

عراقی ها و درسی که باید از لبنان بگیرند!
سه شنبه 17 تير 1399 - 13:35

گمان نمی کنیم سیاستمداران عراقی چه مخالفان سیاست های امریکا چه هواداران واشنگتن یا  افراد معروف به جوکر در عراق  یا بازمانده های رژیم بعث عراق از تحولات اخیر لبنان به سادگی بگذرند.

العالم - كشكول

عراقی ها شاهد اقدامات دوروتی شیا سفیر امریکا در لبنان هستند، وی با وقاحت تمام در همه مسائل ریز و درشت لبنان دخالت می کند و لبنانی ها را میان انتخاب گرسنگی یا تشکیل دولت بدون حزب الله مخیر بلکه حتی حسان دیاب نخست وزیر را در صورت نادیده انگاشتن دستوراتش تهدید کرد.

جالب اینکه توهین های شیا به حاکمیت و استقلال لبنان و لبنانی ها به شکل عمومی مورد استقبال گسترده جوکرهای لبنانی قرار گرفت، کسانی که پس از هر توهین شیا برای توجیه آن دست به کار شده و آن را در چارچوب منافع لبنان تفسیر می کنند و رفقای خود در کشور را مسئول وضعیت لبنان می دانند.

به نظر می رسد مواضع و اظهارات فاجعه امیز سفیر امریکا برای آرام کردن وضعیت لبنان نیست بلکه برعکس برای تحریک لبنانی ها علیه یکدیگر و به نفع رژیم صهیونیستی است که شیا را چشم و دست خود در لبنان می داند.

عراقی های شرافتمند عضو احزاب ملی و مذهبی و الحشد الشعبی باید درس لبنان را با دقت بخوانند و در برابر هر سطر و کلمه ی آن بایستند. زیرا جوکرهای عراق با بهره گیری از همه امکانات امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در صدد کپی کردن سفیری امریکایی مانند شیا در عراق هستند که در صورت پیروزی ، عراق وارد تونل تاریکی می شود و فقط خدا از زمان خروج آن آگاه است از همین رو عراقی های شریف باید با تشریح درس لبنان برای عراقی ها و با وحدت کلمه و اقدام مسئولانه و دوراندیشی و با عمل به اجرای تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای امریکایی از عراق، پیش از تقویت جوکر ها، از اقدامات آن ها در تحقق اهداف آمریکا در این کشور جلوگیری کنند.

پربیننده ترین خبرها