هشدار چهار کشور اروپایی و عربی به اسرائیل درباره طرح الحاق

هشدار چهار کشور اروپایی و عربی به اسرائیل درباره طرح الحاق
چهارشنبه 18 تير 1399 - 15:21

واکنش‌ها به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رو به افزایش است.

العالم- فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلمان، فرانسه، مصر و اردن در بیانیه‌ای مشترک نسبت به عواقب الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار داده و اعلام کردند این اقدام رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهند شناخت.
در بیانیه روز سه‌شنبه وزیران خارجه این چهار کشور تأکید شده که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری ممکن است بر مناسبات آنها با اسرائیل نیز اثر بگذارد.
آلمان و فرانسه از نزدیک‌ترین متحدان رژیم صهیونیستی در اتحادیه اروپا هستند و مصر و اردن دو کشور عربی به شمار می‌روند که با اسرائیل پیمان صلح امضا کرده اند.
اسرائیل که پیشتر تاریخ ۱۱ تیر را برای آغاز روند الحاق حدود ۳۰ درصد از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تعیین کرده بود، هنوز رسما گامی در این زمینه برنداشته است.
هایکو ماس، ژان ایو لودریان، سامح شکری، و ایمن الصفدی، وزیران خارجه آلمان، فرانسه، مصر و اردن در بیانیه پایانی نشست ویدئویی روز سه‌شنبه خود همچنین تاکید کردند: «در این باور شریک هستند که الحاق هر بخشی از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷، نقض قوانین بین‌المللی است و اساس روند صلح را با تهدید روبرو می‌کند».
به گفته این چهار کشور، اعمال حاکمیت اسرائیل بر این اراضی، «امنیت و ثبات منطقه را به صورت جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد و مانع بزرگی در راه تلاش‌های دستیابی به یک صلح کامل و عادلانه خواهد بود».
وزیران خارجه کشورهای عرب نیز روز سه‌شنبه در یک نشست ویدیویی خواستار «موضع موثرتر» علیه طرح الحاق شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها