یک سرکرده داعش در کرکوک بازداشت شد

 یک سرکرده داعش در کرکوک بازداشت شد
چهارشنبه 18 تير 1399 - 16:31

عراق امروز از دستگیری یک سرکرده داعش در کرکوک عراق و کشف چند مخفیگاه تروریست‌ها و بمب‌های دستی آنها در «نینوی» و «صلاح الدین» خبر داد.

العالم - عراق

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق روز چهارشنبه از دستگیری دو زن داعشی در اردوگاه آوارگان «لیلان» در منطقه «یابجی» کرکوک خبر داد.

در بیانیه این سازمان آمده است:«دو زن دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه به وابستگی خود به گروه‌های تروریستی اعتراف کردند و گفتند که کارشان دوخت لباس‌های مخصوص بوده است که داعشی‌ها به پوشیدن آن عادت دارند».

بر اساس این بیانیه نیروهای امنیتی عراق همچنین مقادیر تجهیزات از بقایای تروریست‌ها در منطقه یابجی استان کرکوک یافتند که از آن در ساختن بمب‌های دستی استفاده می‌شد.

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق همچنین از دستگیری یکی از سرکرده‌های داعش در استان کرکوک خبر داد.

بر اساس این بیانیه، تروریست دستگیر شده مسئول اداری شهر «الدبس» در استان کرکوک بوده و در اعترافات خود به بیعت با داعش و تصدی این پست اعتراف کرده است.

عراق همچنین از کشف تونل‌ها و مخفیگاه‌های داعش و بمب‌های دستی آنها در صحرای نینوا و «الثرثار» در استان صلاح الدین خبر داد.

با افزایش حملات تروریستی بقایای داعش در برخی استان‌های عراق و به خصوص، کرکوک، دیالی و صلاح الدین، نیروهای مشترک عراق تلاش خود را برای ریشه کنی کامل این گروهک تروریستی در عراق شدت بخشیده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها