تِرِند کشتار «تنومه» در صدمین سالروز جنایت خون‌بار عربستان علیه حجاج یمن

تِرِند کشتار «تنومه» در صدمین سالروز جنایت خون‌بار عربستان علیه حجاج یمن
پنج‌شنبه 19 تير 1399 - 18:04

یمنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی همچنان به حادثه کشتار «تنومه» که در واقع تاریخ خون‌بار عربستان علیه حجاج یمنی را آشکار می‌کند، واکنش نشان می‌دهند؛ هشتگ‌های مربوط به این کشتار از جمله «تنومه»، «کشتار تنومه» و «صدمین سالروز کشتار تنومه» در یمن ترند شد که این امر حکایت از  اهمیت این حادثه غمبار در ذهن و جان مردم یمن دارد.

العالم ـ یمن

"محمد حمود الموید" کاربر یمنی توییت های متعددی بدین مضمون نوشت: مردم یمن به رغم خصومت و دشمنی شدید همسایه وهابی خود و کشتاریمنی ها توسط سعودی ها در طول تاریخ، هیچگاه از هویت خود دست نخواهند کشید و همچنان به این هویت وفادار خواهند ماند. جایز نیست که یک مسلمان درقبال جنایتهای آل سعود خواه جنایتهای پیشین و یا جنایتهای امروز آنها سکوت کند. آنها بارها برای قتل غیرنظامیان در عراق و سوریه و یمن توطئه چینی کردند. خون بیش از 3 هزار نفر از مردم یمن در کشتار تنومه به گردن هر فرد آزاده شریف است. اینک جبهه های جنگ علیه قاتلان به روی همگان باز است. ما تنومه را یک کشتار بزرگ می دانیم که از توصیف وحشیگری های آل سعود در این جنایت عاجز هستیم. این جنایت آغاز جنایتهای سعودی ها علیه مردم یمن در طول صد سال تا به امروز است. کشتار تنومه همچنان قلب یمنی ها را به درد می آورد و این زخم تنها با ریشه کن کردن تفکر وهابی داعشی و نظام سعودی ها بهبود می یابد.

الموید همچنین در یکی از توییت های خود کشتار تنومه را جنایتی علیه بشریت توصیف کرد.

"یحیی صلح" فعال رسانه ای در توییت خود به اطلاعات مهم تاریخی اشاره کرد و گفت: انگلیسی ها در کنار عناصر آل سعود در کشتار تنومه در قتل حاجیان یمنی مستقیما دست داشتند.

"عدی التمیمی" نیز در توییتر خطاب به نظام آل سعود گفت که ملت یمن هیچ گاه خون اجداد خود در حادثه کشتار تنومه را از یاد نخواهد برد. و اینک خواستار قصاص قاتلان حاجیان بیت الله الحرام است. چنین روزی حتما فراخواهد رسید و ملت یمن انتقام خون اجداد خود را خواهد گرفت.

"امین الشامی" کشتار تنومه را کشتاری هولناک توصیف کرد که انگلیسی ها به همراه عناصر وهابی در آن مشارکت داشتند و 3000 حاجی یمنی قربانی آن شدند. به جز تعداد اندکی از مورخان کسی جرات نداشت به این کشتار بپردازد.

"عبدالحمید یحیی" نیز در زیر هشتگ صدمین سالروز کشتار تنومه نوشته است: اقدام نظام سعودی در لغو مراسم حج امسال به بهانه حفظ انسان ها از ویروس کرونا، دروغی بیش نیست زیرا کسی که صد سال پیش 3000 حاجی را به قتل رساند بی تردید خالی از انسانیت است.

پربیننده ترین خبرها