مصر رزمایش اخیر خود را نشانه آمادگی برای مداخله نظامی در لیبی اعلام کرد

مصر رزمایش اخیر خود را نشانه آمادگی برای مداخله نظامی در لیبی اعلام کرد
دوشنبه 23 تير 1399 - 22:09

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان مصر رزمایش دریایی و بزرگ اخیر کشورش را به منظور اعلام آمادگی برای مداخله نظامی در لیبی به منظور آنچه دفاع از امنیت ملی مصر خواند، اعلام کرد.

العالم - مصر

سرلشکر «کمال عامر» رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان مصر گفت که این کشور پیام‌های مهمی را از طریق رزمایش دریایی اخیر خود با نام رزمایش «سرنوشت ساز 2020 » انتقال داده است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، سرلشکر عامر در اظهاراتی خبری گفت که اولین پیام‌های رزمایش مذکور این است که مصر و نیروهای مسلح آن قادر به دفاع از امنیت ملی با ظرفیت‌های ارتش خود هستند که می‌تواند به مقابله با چالش‌های مختلف برود.

عامر گفت که دومین پیام رزمایش این است که امنیت ملی لیبی بخشی از امنیت ملی مصر است به خصوص که روابط میان دو کشور محکم و پیوسته است و حتی دو ملت از روابط خویشاوندی با یکدیگر برخوردارند.

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان مصر سومین پیام رزمایش سرنوشت ساز ۲۰۲۰ را این دانست که مصر با قدرت نیروهای مسلح و رهبری سیاسی خود قادر است به مقابله با هر گونه تهدیدهایی بروند که می‌تواند بر امنیت ملی آن تاثیر گذارد و می تواند با دانش و درایت و با قدرت به مقابله با همه امور برود.

سخنگوی نظامی نیروهای مسلح مصر روز شنبه گفت که نیروهای دریایی و هوایی و نیروهای ویژه مصر یک مانور نظامی با نام مانور سرنوشت ساز 2020 را در مرزهای دریایی در جهت استراتژیک غرب برگزار کردند که شامل حملات هوایی شدید، عملیات‌های کماندویی با پاراگلایدر و یورش نیروهای ویژه به اهدافی در ساحل بود.

به دنبال شدت گرفتن درگیری‌ها در لیبی، طرف‌های خارجی هم پایشان به این بحران باز شده و کشورهای مختلف طرف یکی از این دو طرف اصلی درگیری را گرفته‌اند.

طبق گزارش‌ها، روسیه، مصر، امارات عربی متحده و برخی کشورهای اروپایی از قبیل فرانسه حامی نیروهای حفتر هستند و ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور مصر هم با بالا گرفتن تنش‌ها نیروهای ارتش خود را به حال آماده باش درآورده و تاکید کرده که شهر سرت و پایگاه الجفره برای مصر هم خط قرمز است و امنیت ملی مصر هم متاثر از آن است.

فارس

پربیننده ترین خبرها