سفیر ایران در بیروت: هرگونه حماقت اسرائیل با ضربات تحقیرآمیزتر مقاومت مواجه خواهد شد

سفیر ایران در بیروت: هرگونه حماقت اسرائیل با ضربات تحقیرآمیزتر مقاومت مواجه خواهد شد
چهارشنبه 25 تير 1399 - 02:33

سفیر ایران در بیروت اعلام کرد که هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی با ضربات تحقیرآمیزتر مقاومت مواجه خواهد شد.

العالم-ایران

«محمد جواد فیروزنیا» سفیر ایران در بیروت گفت که جمهوری اسلامی ایران آماده است تا تبادلات تجاری خود با لبنان بخصوص فرآورده‎های نفتی را با واحد پولی این کشور (لیر) انجام دهد.

فیروزنیا که این اظهارات را در گفت‎وگو با شبکه خبری المنار عنوان می‎کرد، افزود: ما برای تقویت همکاری دوجانبه و کمک به لبنان آماده دیدار با حسان دیاب نخست‌وزیر این کشور هستیم و امیدواریم بیروت هم این آمادگی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما نمی‎خواهیم دولت لبنان را در تنگنا قرار دهیم و برخی طرف‌ها هستند که مانع همکاری دوجانبه می‎شوند؛ اما ایران این آمادگی را دارد که در رفع هرگونه نیازهای لبنان کمک کند.

سفیر ایران در بیروت گفت: طرح های زیادی وجود دارد که با آن می توانیم از کشور لبنان از کشاورزی و صنعت گرفته تا برق و دارو و دیگر بخش‌های اقتصادی مورد نیاز، حمایت کنیم.

وی تاکید کرد که ایران با وجود تحریم‌های اقتصادی قادر است از دولت و ملت لبنان در هر زمینه‌ای که نیاز دارد، حمایت کند.

فیروزنیا با بیان اینکه آمریکا نه تنها کمکی به لبنان نمی‎کند، بلکه مانع دولت‌ها برای هرگونه کمک به این کشور می‌‏شود، افزود: ایران همیشه در کنار دولت و ملت لبنان و همچنین مقاومت قرار دارد و اگر اسرائیل هرگونه حماقت علیه مقاومت انجام دهد، با ضربات تحقیرآمیزتر از گذشته مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت که در حقیقت آمریکا تلاش می‌کند با استفاده از تحریم‎های شدید علیه ایران اعم از فشارهای اقتصادی و دیگر فشارها، بین ایران و مقاومت فاصله ایجاد کند، ولی ما در کنار محور مقاومت در لبنان و فلسطین قرار داریم و هر اندازه که فشارهای آمریکا بیشتر شود، حمایت ما از محور مقاومت افزایش خواهد یافت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها