لندن ادعای ترامپ درباره علت لغو قرارداد با شرکت «هوآوی» را رد کرد

لندن ادعای ترامپ درباره علت لغو قرارداد با شرکت «هوآوی» را رد کرد
چهارشنبه 25 تير 1399 - 15:12

وزیر بهداشت انگلیس با رد ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص تصمیم انگلیس در کنار گذاشتن یک شرکت تکنولوژی چینی گفت این تصمیم بر اساس ارزیابی‌های فنی در انگلیس گرفته شده است.

العالم- اروپا

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص علت انصراف لندن از عقد قرارداد با شرکت چینی «هوآوی» را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هنکاک روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت: «همه ما دونالد ترامپ [رئیس جمهور آمریکا] را می‌شناسیم، این‌طور نیست؟»

وزیر بهداشت انگلیس گفت: «هرکسی می‌تواند تلاش کند که مدعی شود در این تصمیم دخیل بوده اما این [تصمیم] بر اساس ارزیابی فنی مرکز امنیت ملی سایبری گرفته شد که چگونه می‌توانیم بهترین کیفیت سیستم‌های 5G (نسل پنجم اینترنت) را در آینده داشته باشیم».

ترامپ بامداد چهارشنبه اعلام کرد که در رایزنی با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس او و دولتش را به ممنوع کردن مشارکت شرکت هوآوی در پروژه‌های زیرساخت نسل پنجم تلفن همراه قانع کرد.

او به خبرنگاران گفت: «ما کشورهای بسیاری را قانع کرده‌ایم و من شخصا بخش اعظم این کارها را انجام دادم و (گفتم) که از هوآوی استفاده نکنند چرا که از نظر ما این یک ریسک امنیتی دارد و نا ایمن است، یک خطر بزرگ امنیتی دارد».

روز گذشته «اولیور دودن» وزیر ارتباطات انگلیس در پارلمان اعلام کرد که این کشور به ممنوعیت مشارکت شرکت هوآوی در پروژه‌های آینده نسل پنجم تلفن همراه تصمیم گرفته است.

طبق اعلام دودن، قرار شده تمام تجهیزات اینترنت نسل پنجم این شرکت چینی تا هفت سال دیگر (۲۰۲۷) از شبکه‌های تلفن همراه بریتانیا کنار گذاشته شود.

علاوه بر هنکاک، هوا چوانیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در واکنش زودهنگام مقام‌های این کشور به سخنان ضد چینی رئیس‌جمهور آمریکا درباره ممنوعیت مشارکت هوآوی در پروژه‌های زیرساخت شبکه نسل پنجم تلفن همراه انگلیس، اظهارات دونالد ترامپ را «دغل‌کاری سیاسی» توصیف کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها