مسکو:قصد آمریکا ارسال سلاح برای تروریست‌های سوریه است

مسکو:قصد آمریکا ارسال سلاح برای تروریست‌های سوریه است
چهارشنبه 25 تير 1399 - 22:07

نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو تاکید کرد که دلیل مخالفت آمریکا و متحدانش نسبت به هماهنگی با دولت سوریه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه این است که در پوشش این کمک‌ها سلاح برای تروریست‌ها ارسال کنند.

العالم - اروپا

نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت که آمریکا و متحدانش از مسئله کمک‌های بشردوستانه به سوریه به عنوان پوششی برای انتقال سلاح به گروه‌های تروریستی و تضعیف حاکمیت وتمامیت ارضی آن استفاده می‌کنند.

«گنادی گاتیلوف» در گفت وگو با روزنامه روسی «ایزوستیا» گفت:« برکسی پوشیده نیست که ایالات متحده و متحدانش از قضیه کمک‌های بشردوستانه برای تحقق اهداف سیاسی خود در سوریه استفاده می‌کنند تا حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را تضعیف کنند، آن هم از طریق ارائه برخی امکانات سیاسی و اقتصادی و کمک به مناطقی که توسط گروه‌های تروریستی کنترل می‌شوند».

این دیپلمات روسی با اشاره به اینکه غرب، سرسختانه از پذیرش تغییراتی که از زمان ایجاد مکانیسم تحویل کمک‌های بشردوستانه در سال ۲۰۱۴ به وجود آمده است، امتناع می‌ورزد، از آن خواست که ارسال کمک‌های بشردوستانه به داخل کشور سوریه را آغاز کند و اطمینان خاطر داد که دولت سوریه آماده همکاری مثبت در این زمینه است.

گاتیلوف با اشاره به اینکه غرب همچنین از تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه برای افزایش فشار بر معیشت شهروندان سوری استفاده می‌کند، تصریح کرد: «روسیه به تمام معنی به این سیاست غربی که با منشور سازمان ملل متحد مغایرت دارد.، پاسخ می‌دهد».

گاتیلوف معتقد است که سازمان ملل متحد نمی‌تواند از انتقال اسلحه به تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش در ادلب تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه جلوگیری کند، زیرا در این منطقه حضوری ندارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها