جنایت الجوف؛ سازمان ملل با سکوتش یمنی‌ها را می‌کُشد!

جنایت الجوف؛ سازمان ملل با سکوتش یمنی‌ها را می‌کُشد!
پنج‌شنبه 26 تير 1399 - 10:33

ائتلاف سعودی بیش از 5 سال جنایات متعدد و مستمری علیه یمن مرتکب شده است.

العالم- تحلیل روز

در حالی‌که هنوز خون غیرنظامیانی که روز یکشنبه در جریان حملات جنگنده‌های این ائتلاف متجاوز در استان حجه جان‌شان را از دست دادند، خشک نشده، این ائتلاف دست به جنایتی خونین‌تر در استان الجوف زده و ده‌ها زن و کودک را به کام مرگ فرستاد.

کشتار اخیر در منطقه "الحزم" در استان الجوف در ادامه جنایت‌های ائتلاف سعودی طی جنگ بیهوده‌اش علیه یمن صورت می‌گیرد؛ جنگی که در سایه سکوت جامعه جهانی و سازمان ملل همچنان غیرنظامیان یمنی را به خاک و خون می‌کِشد. طرف‌های ذی‌ربط در صنعا تأکید دارند از زمانی‌که سازمان ملل اقدام به حذف نام سعودی و ائتلاف تحت رهبری آن از فهرست ننگ به خاطر قتل و نقض حقوق کودکان، کرده شدت حملات این رژیم آدم‌کش در یمن به‌ویژه حملات علیه کودکان و زنان یمنی بیشتر شده است و تا زمانی‌که جهان و جامعه جهانی به یمن پُشت کنند و در قبال جنایات علیه یمنی‌ها دست‌بسته بنشینند، تجاوز ائتلاف سعودی نیز ادامه خواهد یافت.

صحنه خونین و تکراری که روز چهارشنبه رقم خورد، وحشی‌گری سعودی‌ها و ائتلاف‌شان را به نمایش گذاشت در حالی‌که نه جامعه جهانی و نه شورای حقوق بشر و نه نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط نتوانسته‌اند این سریال خونین در یمن را متوقف کنند. طبق آمار رسمی و اسناد، جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن طی افزون بر 5 سال هزاران کشته و تخریب هزاران خانه و زیرساخت‌های شهری را رقم زده است.

صنعا نقض حقوق بشر علیه یمنی‌ها توسط ریاض و ابوظبی را به شدت محکوم می‌کند و بارها از شورای امنیت، شورای حقوق بشر و سازمان‌های ذی‌ربط خواسته به مسئولیت اخلاقی و انسانی‌اش عمل کنند. صنعا همچنین از سازمان ملل خواستار تشکیل کمیته‌ای مستقل و بی‌طرف برای تحقیق درباره تمام جنایت ائتلاف تحت امر سعودی شده و تأکید کرده است که اصرار این ائتلاف به جنایاتش در یمن در نتیجه شکست‌های میدانی و تلفات انسانی و مادی چشمگیرش است.

علی الذهب

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها