دادستان کل رژیم صهیونیستی از امکان محاکمه تشکیلات خودگردان خبر داد

دادستان کل رژیم صهیونیستی از امکان محاکمه تشکیلات خودگردان خبر داد
جمعه 27 تير 1399 - 10:06

دادستان کل رژیم صهیونیستی می‌گوید تشیکلات خودگردان،‌ یک دولت نیست و دادگاه‌های رژیم صهیونیستی اختیار محاکمه آن را دارند.

العالم _ فلسطین اشغالی

«آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که این تشیکلات، یک دولت نیست و مصونیت قضایی ندارد بنابراین دادگاه‌های این رژیم اختیار دارند این تشکیلات را محاکمه کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «آی۲۴نیوز»، این اظهارات مندلبلیت در پاسخ به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در ارتباط با تجدید نظر در برخی احکام ارائه شده به دادگاه، مطرح شد.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، پس از برگزاری چندین سال جلسه قضایی، از دادستان کل این رژیم خواست که تکلیف این مسئله که دستگاه‌های تشکیلات خودگردان فلسطین ده‌ها تن از افرادی را که با تل‌آویو همکاری کرده‌اند، شکنجه و زندانی کرده‌ است، روشن کند.

مندلبلیت در این خصوص گفت که طبق حقوق بین‌الملل، تشکیلات خودگردان فلسطین از شرایط دولت بودن برخوردار نیست و مصونیت قضایی نیز ندارد. به اضافه‌ اینکه این تشکیلات بر اراضی که تحت اختیارش است، حاکمیتی ندارد.

وی ادامه داد: «پیشینه تاریخی، حقوقی و حقیقت بیانگر تعلیق حاکمیت بر کرانه باختری، و نوار غزه است تا زمان اتخاذ تصمیمی سیاسی [در این زمینه]».

دادستان کل رژیم صیهونیستی افزود: «یکی از گزینه‌های مهمی که در حقوق بین‌الملل در ارتباط با موجودیت یک دولت بر آن تأکید شده است، سیطره مؤثر بر سرزمین است و همچنین این حقیقت که مسئولیت امنیتی همه‌جانبه و کنترل حریم هوایی کرانه باختری به دست اسرائیل است، ادعای تشکیلات مبنی بر کشور بودنش را باطل می‌کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها