نشست خبری لودریان و بارزانی | تاکید پاریس و اربیل بر مبارزه با تروریسم

نشست خبری لودریان و بارزانی | تاکید پاریس و اربیل بر مبارزه با تروریسم
جمعه 27 تير 1399 - 13:07

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق و وزیرخارجه فرانسه که روز گذشته وارد عراق شد، امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک حاضر شدند.

العالم - عراق

«نیچروان بارزانی» نخست‌‌وزیر منطقه کردستان عراق به همراه «ژان ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه که به کردستان عراق سفر کرده است، امروز (جمعه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در اربیل حاضر شدند.

به گزارش پایگاه خبری «شفق نیوز»، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در این کنفرانس گفت: «فرانسه نقش مهمی در بازگردانی روابط بغداد با اربیل پس از همه‌پرسی ایفا کرده است. این کشور همچنین عراق و کردستان حمایت کرده و همچنان از مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند».

نیچروان بارزانی با بیان اینکه لودریان «دوست» منطقه کردستان عراق است، از نقش هیأت دیپلماتیک فرانسه در بغداد و منطقه کردستان تقدیر و تشکر کرد.

در مقابل، ژان ایو لودریان گفت: «این سفر هشتم من به کردستان و سفر اول من به خاورمیانه پس از کرونا است».

وی افزود:‌ «در حال حاضر، عراق و منطقه کردستان در شرایط ویژه‌ای قرار دارند از این رو به این نتیجه رسیدیم که برای اطلاع از اوضاع [در عراق] حضور پیدا کنیم. پاریس در راستای مقابله با کرونا به کردستان کمک پزشکی خواهد کرد».

وزیر خارجه فرانسه به نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق گفت: «باید با شما در مبارزه با تروریسم و داعش همکاری کنیم. شما در خاک خود جانفشانی‌های بسیاری داشتید. شما نیاز به حمایت دارید زیرا پناهندگان را پذیرفتید. طی روزهای آتی فرانسه کمک‌ها را به حلبجه ارسال خواهد کرد. فرانسه در کنار آلمان در حال حاضر در دهوک پروژه‌ای برای آب شرب را اجرا می‌کند».

لودریان در پایان گفت: «فرانسه به حمایت از منطقه کردستان ادامه خواهد داد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها