مسکو ادعاهای لندن درباره مداخله در انتخابات و سرقت تحقیقات واکسن کرونا را قویا رد کرد

مسکو ادعاهای لندن درباره مداخله در انتخابات و سرقت تحقیقات واکسن کرونا را قویا رد کرد
جمعه 27 تير 1399 - 15:07

کاخ کرملین ادعاهای مطرح شده درباره مداخله مسکو در انتخابات انگلیس و همچنین تلاش برای سرقت سایبری نتیجه تحقیقات واکسن کرونا را رد کرد و نسبت به عواقب منفی چنین ادعاهایی هشدار داد.

العالم - اروپا

کاخ کرملین ادعای لندن در زمینه مداخله مسکو در انتخابات انگلیس را رد کرد و هشدار داد که چنین مواضعی باعث عواقب منفی در روابط دو کشور خواهد شد.

روز پنج شنبه دولت انگلیس چندین ادعا علیه روسیه مطرح کرد و مدعی شد که روسیه تلاش کرده در انتخابات عمومی سال 2019 این کشور مداخله کند و از طریق حملات سایبری تلاش کرده تحقیقات مربوط به واکسن کرونا که در این کشور در جریان است را سرقت کند.

همچنین کمیته اطلاعاتی پارلمان انگلیس اعلام کرده که قصد دارد گزارشی در زمینه ادعاهای مربوط به مداخله مسکو در همه پرسی برگزیت در سال 2016 منتشر کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه روز جمعه گفت: مسکو به طور قاطع هرگونه ادعا درباره تلاش برای مداخله در انتخابات هر کشوری از جمله انگلیس را رد می‌کند و هشدار می‌دهد که چنین ادعاهایی تاثیر مخربی بر روابط دوجانبه بر جا خواهد گذاشت.

ادعاها درباره سرقت سایبری نتایج تحقیقات مربوط به واکسن کرونا درحالی مطرح میشود که وزارت دفاع روسیه اخیرا از مثبت بودن نتایج تحقیقات دانشمندان بومی خود بر روی واکسن کرونا خبر داد و اعلام کرد که این واکسن بسیار ایمن و مقاوم است در مرحله سوم آزمایشهای بالینی قرار دارد.

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا روز پنجشنبه یک گروه هکری را به تلاش برای سرقت تحقیقات در مورد واکسن ویروس کرونا متهم کرد.

این نهاد سایبری مدعی شده این گروه که با نام «APT29» معروف است، به احتمال «قریب به یقین» متعلق به دستگاه اطلاعاتی روسیه است.

فارس

پربیننده ترین خبرها