اقدام قبایل یمنی برای ناکام کردن طرح شورای انتقالی

اقدام قبایل یمنی برای ناکام کردن طرح شورای انتقالی
جمعه 27 تير 1399 - 18:57

هشتگ "اهانت قبایل الصبیحه یمن به شورای انتقالی" امروز در یمن ترند شد.

العالم ـ یمن

منابع آگاه تاکید کردند که قبایل الصبیحه دسته دسته عازم مرکز استان ابین می شوند تا طرح شورای انتقالی یمن را که از حمایت امارات برخوردار است، ناکام سازند.

"مریم" کاربر توییتر نوشت: موضع قبایل الصبیحه موضعی افتخارآمیز است و دال بر عشق و غیرت آنها نسبت به میهن است. ای کاش تمام قبایل جنوبی و شمالی یمن نیز موضعی مشابه اتخاذ کنند. تنها از این طریق می توان اشغالگر اماراتی را از کشور بیرون راند.

"بیداء العولقی" نیز توییت کرد: شورای انتقالی جنوبی مزدورانی هستند که عزت و شرف و کرامت خود را تقدیم کردند تا در مقابل اندک چیزی دریافت کنند.

"احمد الحنانی" کاربر یمنی نیز تاکید کرد که مردم تعز باید با مردم الصبیحه دست به دست هم دهند تا با غرور و خودخواهی طارق عفاش مقابله کنند.

"حسین احمد" نوشت: قبایل الصبیحه از الباحه و المضاربه و کرش و العند و راس العاره برای خنثی کردن طرح شورای انتقالی حرکت می کنند. تاریخ خواهد نوشت که قبایل الصبیحه کودتای شورای انتقالی در لحج را ناکام گذاشتند.

"بنت تعز مها" کاربر دیگری نیز با انتشار عکس رییس جمهوری یمن در دهه هفتاد قرن گذشته نوشت: الحمدی طی 3 سال از حکومتش توانست یک حکومت جمهوری تاسیس کند که تا به امروز در ذهن ما باقی مانده است. او تلاش کرد تا یمن را از زیر نفوذ قبایل و عربستان خارج کند و دست به اقدامات مهم و سرنوشت سازی در داخل و خارج کشور به نفع مردم کشورش بزند.

کاربر دیگری به نام "سالم الحدرمی" نیز خاطرنشان کرد که جنوب یمن و مردم جنوب با وجود تمام بحران ها پیروز خواهند شد. مردم آزاده جنوب یمن هیچ گاه کوتاه نخواهند آمد و همچنان برای بازپس گیری حقوقشان و دولتشان تلاش خواهند کرد.

درگیری های شدید در استان ابین واقع در شرق یمن میان نیروهای منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن و شورای انتقالی ادامه دارد. یک منبع نظامی تاکید کرد این درگیری ها مربوط به مناطق الطریه و الرمله در استان ابین است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها