اشغالگری جدید آمریکا در شرق سوریه و نقشه‌های شکست‌خورده

اشغالگری جدید آمریکا در شرق سوریه و نقشه‌های شکست‌خورده
شنبه 28 تير 1399 - 12:03

با پیگیری تحولات و رویدادها در شرق سوریه و مناطق تحت سیطره گروه "نیروهای دموکراتیک سوریه"، موسوم به "قسد" و حامی آمریکایی ‌اش، می‌توان میزان مخالفت مردمی با این گروه و اقدامات آن علیه ملت سوریه را به وضوح دید.

العالم- کشکول

همزمان با تشدید شدت جنایات، سرکوب، یورش‌ها و آدم‌ربایی که شبه‌نظامیان قسد علیه اهالی روستاها و شهرهای تحت سیطره این گروه، تظاهرات مردمی در اعتراض به این جنایات نیز اوج گرفته است؛ به طوری‌که به دنبال ربوده شدن ده‌ها شهروند، برخی مناطق در الجزیره سوریه شاهد تنشی فزاینده میان اهالی و عناصر قسد است.

اقداماتی که نیروهای قسد، تحت حمایت نیروهای اشغالگر آمریکا در منطقه شرق سوریه انجام می‌دهند، به نظر می‌رسد با هدف فراهم کردن بستر لازم برای حمایت مردمی از حضور نیروهای مستقر در این منطقه و به تبع آن، سیطره گسترده نیروهای آمریکایی بر این منطقه است؛ بدین معنا که نیروهای آمریکایی خودشان را به عنوان ضامن تامین امنیت و ثبات در این منطقه و اهرم فشار به قسد جهت ارائه خدمات به اهالی معرفی کنند.

هدف دیگر، تحمیل توطئه تجزیه و تقسیم و جدا کردن الجزیره سوریه از دمشق و نیز قطع راه بر روی دولت سوریه جهت بازگرداندن الجزیره به آغوش سوریه است و از این طرف آمریکا به هدف بزرگ خود یعنی ضربه زدن به اقتصاد سوریه می‌رسد و دولت سوریه از درآمدهای منابع طبیعی، خواه گندم یا نفت، محروم می‌سازد؛ آتش زدن اراضی زراعی موید این مقوله است.

به نظر می‌رسد اهداف آمریکا از مرحله تدوین عبور نخواهد کرد؛ چرا که هسته‌های مقاومت مردمی علیه اقدامات عناصر قسد و حتی علیه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه در حال شکل‌گیری است. طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر تظاهرات متعددی علیه حضور آمریکا برگزار شده و اهالی منطقه الجزیره، که از اقدامات و جنایات قسد و حامیان آمریکایی‌اش به ستوه آمده‌اند. این تظاهرات‌ها در شهرک‌ها و روستاهایی در حومه‌های الحسکه و دیرالزور برگزار می‌شود و معترضان خواستار خروج نیروهای اشغالگر و عناصر قسد از این مناطق هستند.

حضور ارتش سوریه در برخی از این مناطق را نمی‌توان نادیده گرفت که قاطعانه با کاروان‌های نیروهای اشغالگر آمریکایی برخورد می‌کنند و همین حضور، روحیه این مقاومت را تقویت و تاثیر آن در این رویارویی را موثرتر کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها