درگیری آذربایجانی‌ها و ارامنه در لندن همزمان با تشدید تنشهای مرزی

درگیری آذربایجانی‌ها و ارامنه در لندن همزمان با تشدید تنشهای مرزی
شنبه 28 تير 1399 - 17:08

همزمان با درگیریهای مرزی بین آذربایجان و ارمنستان، گروهی از شهروندان این دو کشور مقیم لندن روز جمعه مقابل سفارت ارمنستان باهم زد و خورد کردند.

العالم-اروپا

رسانه‌ها از درگیری بین شهروندان آذربایجانی و ارمنستانی مقیم «لندن» پایتخت انگلیس همزمان با تشدید تنشهای مرزی بین دو کشور خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» گروهی از شهروندان آذری روز جمعه در حالیکه مقابل سفارت ارمنستان در لندن تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند ناگهان با شهروندان ارمنستانی مقیم این شهر مواجه شدند.

هر گروه از تجمع کنندگان در حالیکه پرچم کشورهای خود را حمل میکردند علیه هم شعار دادند. در این تقابل به دنبال اهانت طرفین به هم دیگر و درگیری فیزیکی، پلیس مجبور به مداخله شد. رسانه های آذری و ارمنستانی هرکدام طرف مقابل را به شروع این درگیری متهم کردند.

ریشه درگیریهای این دو کشور همسایه بر ر منطقه ناگورنو- قره باغ است. ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله «ارضی» است و جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است. در تازه ترین درگیریها بین طرفین هر کشور مدعی برتری بر طرف دیگر است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گویی تلفنی با وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه، از درگیری‌های اخیر بین نیروهای آذری و ارمنی و جانباختن شماری از نظامیان ابراز تاسف و مجددا آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای میانجیگری و کاهش تنش بین طرفین اعلام کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها