پرتاب اولین فضاپیمای امارات به مریخ؛ شادی ناپایدار!

پرتاب اولین فضاپیمای امارات به مریخ؛ شادی ناپایدار!
دوشنبه 30 تير 1399 - 12:53

اگر چه امارات در سومین تلاش خود برای پرتاب یک ماهواره به فضا موفق عمل کرده است، اما بسیاری از کاربران شبکه‎های اجتماعی معتقدند که این یک شادی ناپایدار و زودگذر است؛ چراکه کاوشگر "امل" در شرکت‌های آمریکایی ساخته شده و تامین‌کننده موشک حامل آن نیز ژاپنی است.

العالم- سوشیال مدیا

کاوشگر "امل" (امید) به عنوان نخستین فضاپیمای امارات متحده عربی بامداد امروز برای سفر به مریخ با موفقیت به فضا پرتاب شد.

این کاوشگر از مرکز فضایی "تانگاشیما" واقع در جزیره کوچکی در جنوب ژاپن به فضا پرتاب شد. این کاوشگر قرار بود، هفته گذشته به فضا پرتاب شود که به دلیل شرایط نامساعد جوی در مرکز پرتاب این ماهواره، پرتاب آن به تعویق افتاده بود.

طبق ارزیابی‌ها قرار است این ماهواره در ماه فوریه سال 2021 همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور امارات متحده عربی به مریخ برسد و سپس از سه ابزار علمی خود برای مطالعه اتمسفر، آب و هوا و اقلیم سیاره سرخ از بالا استفاده می‌کند.

فضاپیمای امل، نخستین ماموریت علمی میان سیاره ای است که توسط یک کشور اسلامی عرب انجام می‌شود.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی به مراحل طراحی کاوشگر امل اشاره و برخی تأکید کرده‌اند که این ماهواره توسط دانشگاه‌های آمریکایی ساخته و به فضا پرتاب شده است و موشک حامل آن ژاپنی است. برخی نیز تأکید کرده‌اند که این یک شادی ناپایدار و زودگذر است؛ به این دلیل این کاوشگر در شرکت‌های آمریکایی ساخته شده و تامین‌کننده موشک حامل آن نیز ژاپنی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها