بیانیه دفتر نخست وزیری عراق درپی تعویق سفر الکاظمی به ریاض

بیانیه دفتر نخست وزیری عراق درپی تعویق سفر الکاظمی به ریاض
دوشنبه 30 تير 1399 - 12:55

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق صبح امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر نخست وزیر عراق به ریاض به دلیل وخامت حال پادشاه عربستان به تاخیر افتاد.

العالم - عراق

به نقل از شفق نیوز، دفتر اطلاع رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با همبستگی و تعامل برادرانه، خبر وخامت حال سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان و بستری شدن وی برای انجام برخی از معاینات پزشکی را دریافت کردیم.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، با وجود زمان از پیش تعیین شده برای سفر نخست وزیر به ریاض، قرار شد این سفر به نزدیک‌ترین زمان ممکن که مورد توافق دو طرف باشد به تعویق بیفتد.

در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی مصطفی الکاظمی همچنین آمده است، نخست وزیر عراق در گفت‌وگویی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای پادشاه سعودی آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

در همین راستا، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان، صبح امروز (دوشنبه) اعلام کرد، سفر برنامه‌ریزی شده مصطفی الکاظمی به ریاض تا زمان ترخیص پادشاه این کشور از بیمارستان به تعویق افتاد.

وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد که کشورش از مصطفی الکاظمی به خاطر انتخاب سفر به عربستان به عنوان نخستین کشور پس از تصدی این پست تشکر و قدردانی می‌کند.

فیصل بن فرحان همچنین گفت که کشورش تمایل دارد "از تمام امکانات و راه‌های خود برای انجام این سفر استفاده کند، بنابراین مقامات سعودی با هماهنگی برادران عراقی خود ترجیح دادند که سفر الکاظمی به ریاض به بعد از مرخص شدن پادشاه سعودی از بیمارستان موکول شود."

ایسنا

پربیننده ترین خبرها