العامری اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دولت عراق برای مقابله با تجاوز ترکیه را خواستار شد

العامری اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دولت عراق برای مقابله با تجاوز ترکیه را خواستار شد
دوشنبه 30 تير 1399 - 17:08

رئیس ائتلاف الفتح عراق ضمن هشدار نسبت به طرح ترکیه برای ایجاد "کمربند امنیتی" در شمال عراق، از بغداد و همه گروه‌های ملی این کشور خواست برای پایان دادن به تجاوز اقدامات لازم را در پیش بگیرند.

العالم - عراق

رئیس ائتلاف فتح با ابراز نگرانی شدید از تجاوز نظامی گسترده ترکیه به شمال عراق گفت: این تجاوز به هر بهانه‌ای که باشد پذیرفتنی نیست و هیچ توجیه بین‌المللی و قانونی ندارد.

هادی العامری تصریح کرد: تجاوز اخیر ترکیه به خاک عراق با تجاوزات قبلی‌اش از لحاظ زمان و عمق نفوذ متفاوت است. در این تجاوز نظامیان ترکیه تا عمق 25 کیلومتری خاک عراق نفوذ کرده‌‎اند. این موضوع نشان می‌دهد، آنکارا در قبال عراق، سیاست عمل انجام شده را در پیش گرفته‌ است و می‌کوشد یک کمربند امنیتی در شمال عراق ایجاد کند همچون کمربند امنیتی که در شمال سوریه ایجاد کرد.

وی با درخواست از ترکیه برای خروج فوری نظامیانش ازعراق تصریح کرد: این اقدامات خصمانه به سود عراق و ترکیه نیست که روابط تاریخی، دینی و اقتصادی گسترده ای با یکدیگر دارند.

رئیس ائتلاف فتح از دولت بغداد خواست در برابر تجاوز نظامی ترکیه به عراق سکوت نکند و تمام ابزارها و راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک مناسب را برای پایان دادن به این تجاوز و جلوگیری از تکرار آن، به کارگیرد.

وی از تمام نیروها و جریان‌های عراقی دعوت کرد تا موضعی واحد در برابر تجاوزات ترکیه و حفظ حاکمیت ملی عراق اتخاذ کنند.

العامری در پایان از دولت بغداد خواست تا موضوع تجاوز نظامی ترکیه به عراق را در مجامع بین المللی، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب مطرح کند و آن را مورد پیگیری قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها