عراقی‌ها سفیر انگلیس را مهار کردند.. "دهانت را ببندد...!"

عراقی‌ها سفیر انگلیس را مهار کردند..
دوشنبه 30 تير 1399 - 18:57

عراقی‌ها سفیر انگلیس در بغداد را به دلیل جسارت او علیه حاکمیت عراق و مهمان ایرانی‌اش به باد انتقاد گرفته و هشتگ "سفیر_انگلیس_باید دهانش را ببندد" ایجاد کردند که ترند نخست شد.

العالم- عراق

"استفان هیکی" سفیر انگلیس در بغداد ضمن دخالت بی‌موردش در امور عراق، از حضور نظامی آمریکا در این کشور دفاع کرده بود.

هیکی در واکنش به سفر "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران به عراق که صبح یکشنبه انجام شد، در توییتی نوشته است: "از اظهارات ظریف درباره عراق قوی و باثبات استقبال می‌کنم. حملات راکتی تهدید آمیزی که امروز (یکشنبه) سفارت آمریکا و دیپلمات‌های این کشور را هدف قرار داده ما را به یاد اولین گام اساسی می‌اندازد که ایجاد عراقی قوی تنها با پایان دادن به حمایت‌های خارجی از گروه‌های مسلح خارج از چارچوب دولت و برقراری حاکمیت قانون در عراق امکان‌پذیر است."

این توییت سفیر انگلیس با واکنش بسیار تند کاربران عراقی همراه شده است؛ آنها چنین اظهاراتی را تعرض به الحشد الشعبی توصیف کرده‌اند که با فتوای مرجعیت تشکیل شد و عراق را از چنگال تروریسم داعشی نجات داد.

"نصر الشمری" سخنگوی جنبش نجباء در پیامی توئیتری با مخاطب قرار دادن سفیر انگلیس در بغداد، به وی در خصوص دخالت در امور داخلی عراق هشدار داد و گفت: "به کار خودت بپرداز و نماینده دیپلماتیک کشور عجوزه‌ات باش و در مسائلی که از قواره تو ـ و کسانی که تو را فرستاده‌اند ـ بزرگتر است، دخالت نکن!"


الشمری از استفان هیکی، که راجع ‌به حملات مقاومت علیه نیروهای اشغالگر موضع منفی اتخاذ کرده بود، پرسید: "آیا عراق اجازه دارد در کشور تو 20 پایگاه نظامی تأسیس کند و سفارتی داشته باشد که هزاران عراقی را در خود جای دهد؛ به ‌علاوه ۱۵ هزار کارمند نظامی و غیرنظامی؟ و یا در مرکز لندن مانور نظامی انجام دهد؟"

کاربری به نام "بنت العراق" نیز با تأکید بر این‌که سفیر انگلیس حق دخالت در امور عراق را ندارد، نوشته است: "این گروه‌های مسلح( الحشد) که تو می‌گویی، داعش را شکست دادند و عراق در سایه حضور این گروه‌ها قوی است. آنها می‌خواهند و می‌توانند نیروهای اشغالگر را( از عراق) بیرون کنند."

کاربران با اشاره به تاریخ سیاه انگلیس و جنایت‌های آن در عراق، تأکید کرده‌اند که این سفیر حق ندارد حتی یک کلمه درباره الحشد سخنی بگوید؛ چرا که انگلیس و آمریکا، عراق را نابود و از داعش حمایت کرده‌اند.

"Huda Alazawi نیز نوشته است: "عراق را اشغال کرده‌اید از جنایتکاران در قتل ملت عراق حمایت کرده‌اید، تروریسم را ایجاد کرده و آن را بهانه‌ای برای تداوم حضور نیروهای‌تان قرار داده‌اید تا نفت این ملت فقیر را با بی‌شرمی تمام سرقت کنید، تهدید می‌کنی و در مواردی نظر می‌دهی که هیچ ربطی به شما ندارد. رد پای انگلیس در تاریخ عراق همچنان سیاه است."

"بنت السیستانی" نوشته است: "#سفیر_انگلیس_باید دهانش را ببندد. نقش انگلیس در نابود کردن عراق چشمگیر است و آن هیچ محلی از اعراب ندارد و نباید درباره امورات عراق سخن بگوید."

عراقی‌ها دفاع سفیر انگلیس از حضور اشغالگرانه آمریکا در عراق و جنایاتش علیه عراقی‌ها را محکوم و تأکید کرده‌اند که قدرت عراق در گرو خروج آمریکای اشغالگر از این کشور و دست برداشتن انگلیس از مداخله در امور آن است.

کاربری به نام "یوسف" از وزارت خارجه عراق خواسته به مداخلات سفیر انگلیس پایان بدهد.

کاربر دیگری نوشته است: "عراق حیات خلوت ملکه الیزابت شما نیست، همانطور که قبلا اجدادتان را بیرون کردیم بار دیگر شما را بیرون خواهیم کرد."

کاربران همچنین به جنایت آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت "سردار حاج قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" اشاره کرده‌اند.

آنها همچنین به سفیر انگلیس هشدار داده‌اند علیه "محمدجواد ظریف" مهمان عراقی یاوه‌گویی نکند؛ چرا که ایران و عراق دو کشور برادر هستند و هیچ اجنبی حق مداخله در روابط دوجانبه این دو همسایه را ندارد.

"اسد حیدر" گفت: "سفیر انگلیس نباید حتی یک کلمه علیه مهمان عراق بگوید." وی نقش بارز ایران در شکست داعش و همچنین خیانت غرب به عراق را متذکر شده است."

پربیننده ترین خبرها