تذکر نماینده قائنات به دنبال سخنان نماینده لرستان در باره زعفران/ قالیباف: باید کمک کنیم صادرات محصولات کشاورزی در همه حوزه ها به درستی انجام شود

تذکر نماینده قائنات به دنبال سخنان نماینده لرستان در باره زعفران/ قالیباف: باید کمک کنیم صادرات محصولات کشاورزی در همه حوزه ها به درستی انجام شود
چهارشنبه 1 مرداد 1399 - 13:55

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده قائنات که به دنبال سخنان نماینده لرستان در باره زعفران تصورت گرفت، گفت: باید کمک کنیم تا صادرات کالاهای کشاورزان در همه حوزه‌ها به درستی انجام شود چرا که صادرات صحیح محصولات کشاورزی دغدغه ما است.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روزچهارشنبه مجلس شورای اسلامی این مطلب را در پاسخ به تذکر سلمان اسحاقی نماینده مردم زیرکوه و قائنات بیان کرد و اظهار داشت: زعفران از هر نقطه کشور برای ایران است، دسترنج مردم بوده و خوب است.

قالیباف ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات صادراتی از هر نقطه کشورمان زعفران است، باید کمک کنیم تا صادرات کالاهای کشاورزانی که در این حوزه و در حوزه‌های دیگر زحمت می‌کشند، به درستی انجام شود و حالا مهم نیست که این محصولات از کدام نقطه کشور است و صادرات صحیح محصولات کشاورزی دغدغه ما است.

«سلمان اسحاقی» در تذکر شفاهی با اشاره به ماده (۷۵) و (۲۲) و با انتقاد از صحبت‌های نماینده لرستان خطاب به وی اظهارداشت: آقای ویس کرمی مردم از شما توقع دارند که صحبت‌های کارشناسی، متقن، مستند و علمی انجام دهید، اینکه از تریبون مجلس بگویید که زعفران استان من بهتر از زعفران استان خراسان است کار پسندیده و خوبی نیست.

وی تأکید کرد: کدام یک از استانداردها را زعفران استان لرستان گرفته است، ایزو ۳۶۳۲ یا ایزو ۳۶۳۲ یک، ۲۲۰۰۰ را گرفته‌اید؟ ۸۵ درصد از زعفران کل کشور را استان خراسان تولید می‌کند؛ این استان حدود ۷۰۰ سال قدمت در کاشت زعفران داراد البته فقط در شهرهای قائنات و زیرکوه زعفران تولید نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم زیرکوه و قائنات در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: وقتی وزیر ارتباطات اعلام می‌کند که از فضا و شبکه‌های مجازی برای صادرات زعفران باید استفاده ‌شود، من از همه نمایندگان خواهش می‌کنم وقتی صحبتی می‌کنید، صحبت کارشناسی مستند و متقن و علمی باشد و حرفی نزنیم که فضا را تحت تاثیر قرار دهیم.

اسحاقی ادامه داد: زعفران استان خراسان محصولی است که در دنیا مطرح است و در همه آزمایشگاه مواد غذایی در دنیا تصویر زعفران خراسان و قائنات نمایان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها