سازمان بهداشت جهانی: به پمپئو محل نگذارید

سازمان بهداشت جهانی: به پمپئو محل نگذارید
چهارشنبه 1 مرداد 1399 - 22:33

در زمانیکه تمام دنیا برای مقابله با کرونا بسیج شده، دولت ترامپ می کوشد تا شکستش در این زمینه را با متهم کردن چین یا سازمان بهداشت جهانی توجیه کند.

العالم – درگوشی

این توجیه که توسط پمپئو وزیر خارجه آمریکا هدایت می شود، در حالی مطرح شده که این ویروس در آمریکا 4 میلیون نفر را مبتلا کرده و بیشتر از 144 هزار نفر بر اثر آن جان باخته اند که بالاترین رقم در میان کشورهای جهان است.

پمپئو در سفر اخیر خود به انگلستان، چین را به پرداخت رشوه به مدیر سازمان بهداشت جهانی و این سازمان را نیز به قتل اتباع انگلیسی که به کرونا مبتلا شده اند، متهم کرد.

این اتهام بی اساس پس از شکست آمریکا در جنگ علیه سازمان بهداشت جهانی و رئیس آن مطرح شد که به همین دلیل، آمریکا برای جبران این شکست، ابتدا کمکهای خود را به این سازمان قطع کرد و سپس از آن خارج شد.

شکست آمریکا در برابر سازمان بهداشت جهانی به ویژه پس از آن آشکار شد که نشست جهانی بررسی راهکارهای مبارزه با کرونا بدون حضور آمریکا برگزار شد.

گویی پمپئو و ترامپ دیگر نمی توانند شکست خود را در زمینه مهار کرونا بپوشانند و چون دریافته اند آمریکا به بزرگترین خاستگاه این ویروس تبدیل شده، دیگران را در این زمینه مقصر جلوه می دهند.

از سوی دیگر اقدام ترامپ در زمینه ماسک نزدن آنقدر غیرعقلانی می باشد که حتی آنتونی فوچی کارشناس ارشد بیماریهای واگیر آمریکا مدتی است که حاضر نیست در کنفرانسهای مطبوعاتی به ویژه درباره کرونا در کنار ترامپ بایستد.

پاسخ حکیمانه سازمان بهداشت جهانی به هذیان گویی های پمپئو، مجددا ثابت کرد که دولت ترامپ که ادعا دارد قادر است دنیا را اداره کند، حتی از اداره آمریکا ناتوان است به همین دلیل، سازمان بهداشت جهانی با این پاسخ به دنیا پیام داد که به کرونا اهمیت دهند و به پمپئو محل نگذارند.

پربیننده ترین خبرها