نبنزیا: مذاکرات سوریه باید از مداخلات خارجی محفوظ باشد

نبنزیا: مذاکرات سوریه باید از مداخلات خارجی محفوظ باشد
جمعه 3 مرداد 1399 - 10:23

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل ضمن تأکید بر ادامه روند مذاکرات سوریه با همکاری ایران و ترکیه گفته این روند باید از مداخلات خارجی محفوظ باشد.

العالم - سوریه

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از ادامه روند مذاکرات در مورد مسائل داخلی سوریه حمایت کرد.

نبنزیا ضمن تأکید بر ادامه این روند گفت: «ما به پیشبرد مذاکرات در مورد مسائل داخلی سوریه هم با ظرفیت ملی [خود] و هم با همکاری ترکیه و ایران در قالب مذاکرات آستانه ادامه خواهیم داد.»

وی در ادامه افزود: «ما در عین حال تأکید می‌کنیم که این روند، از آن سوریه است و توسط سوریه هدایت می‌شود و باید از مداخلات خارجی محفوظ باشد.»

نبنزیا پیش از این نیز، ادعاها مبنی بر مرگ مذاکرات صلح سوریه موسوم به روند «آستانه» را نادرست توصیف کرد.

نشست سه جانبه وزرای امور خارجه کشورهای ضامن روند آستانه (ایران، ترکیه و روسیه) روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در این جلسه که به منظور رایزنی پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه برگزار شد، محمدجواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاوروف درباره آخرین تحولات مربوطه از جمله آخرین وضعیت ادلب، کمیته قانون اساسی، لزوم لغو تحریم‌های یکجانبه به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا، وضعیت بشردوستانه و بازگشت آوارگان رایزنی و تبادل نظر کردند.

سومین دور مذاکرات سوریه در چارچوب کمیته تدوین قانون اساسی این کشور در ماه اوت در ژنو برگزار می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها