تظاهرات ضد آمریکایی مردم در شرق سوریه ادامه دارد

تظاهرات ضد آمریکایی مردم در شرق سوریه ادامه دارد
جمعه 3 مرداد 1399 - 15:20

استان الحسکه در شمال شرق سوریه که رفتارهای نظامیان آمریکا و ترکیه اهالی آنجا را به ستوه آورده است، امروز نیز شاهد برپایی یک تجمع علیه اشغالگری و تحریم‌های آمریکا بود.

العالم - سوریه

مردم روستای «الوطوطیه» از توابع شهر القامشلی در استان الحسکه سوریه با برپایی یک تجمع ملی و درخواست برای خروج نظامیان اشغالگر آمریکا و ترکیه تحریم‌های یکجابه تحمیلی علیه کشورشان را محکوم کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در ادامه اعتراضات مناطق مختلف استان الحسکه به اشغالگری نظامیان آمریکا و ترکیه در آنجا مردم روستای الوطوطیه در جنوب شهر القامشلی هم امروز یک تجمع ملی برپا کردند.

شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی رفتارهای رژیم اشغالگر آمریکا و ترکیه در منطقه جزیره در شرق سوریه را محکوم کردند و گفتند آمریکایی‌ها با سرقت نظام‌مند نفت سوریه و دیگر ثروت‌ها و محصولات کشاورزی، مردم این منطقه را از قوت روزانه خود محروم کرده‌اند تا آنها را وادار به کوچ کردن از خاک و خانه خود کرده و اموال آنها را به تصرف خود درآورند.

مردم الوطوطیه اعم از زن و مرد، کودک و سالخورده که در این تجمع حضور داشتند تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ملت سوریه را هم محکوم و تاکید کردند که تحت هیچ فشاری از اصول خود در دفاع از دولت و کشورشان برنمی‌دارند.

این روستا هفته پیش هم شاهد برپایی تجمع مشابهی در محکومیت اشغالگری آمریکا و ترکیه و تحریم‌های آمریکا بود و اخیرا هم اهالی روستا راه عبور یک کاروان نظامی آمریکا از این روستا را سد کرده و آن را وادار به بازگشت کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها