بغداد: بزودی پایگاه‌های دیگری از ائتلاف بین‌المللی تحویل خواهیم گرفت

بغداد: بزودی پایگاه‌های دیگری از ائتلاف بین‌المللی تحویل خواهیم گرفت
شنبه 4 مرداد 1399 - 10:36

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با اشاره به اینکه تحویل پایگاه‌ها مطابق با جدول زمانی صورت می‌گیرد، گفت که ائتلاف بین‌المللی بزودی پایگاه‌های جدیدی را تحویل خواهد داد.

العالم - عراق

سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که ائتلاف بین‌المللی همچنان از عراق در امر مبارزه با داعش حمایت می‌کند.

الخفاجی در مصاحبه با خبرگزاری عراق (واع) افزود که بیش از ۶۱ کشور از عراق برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنند و ائتلاف بین‌المللی نیز در آینده نزدیک برخی پایگاه‌های مورد توافق بین دولت عراق و این ائتلاف را تحویل خواهد داد.

وی تصریح کرد که جدول زمانی بین دولت عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای تحویل پایگاه‌ها تدوین شده است و مطابق با این جدول تعدادی از پایگاه‌ها به نیروهای امنیتی عراق تحویل داده است.

الخفاجی همچنین گفت که دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی به زمان تحویل پایگاه‌ها پایبند هستند و هماهنگی در سطح عالی در این زمینه وجود دارد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق پیشتر مقر مستشاران نیروهای فرانسوی وابسته به ائتلاف بین‌المللی در بغداد را تحویل گرفت و پیش از آن نیز تعدادی از پایگاه‌های دیگر را تحویل گرفته بود.

دی ماه گذشته به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد‌الشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

در سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها