کاربران عراقی از توطئه آمریکا برای ایجاد هرج و مرج سخن می‌گویند

کاربران عراقی از توطئه آمریکا برای ایجاد هرج و مرج سخن می‌گویند
شنبه 4 مرداد 1399 - 18:53

به دنبال ربوده شدن یک فعال آلمانی توسط عناصر مسلح ناشناس در عراق، هشتگ #الطرف_الثالث_امريکي، امروز در عراق ترند شد.

العالم- عراق

کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی طرف آمریکایی را مسئول ربوده شدن "هیلا مویس" فعال آلمانی می‌دانند. آنها تأکید کرده‌اند که ربوده شدن مویس پیامی هشدارآمیز از آمریکایی‌های به شرکت "سیمنز" آلمان است با این مضمون که در بخش انرژی عراق مداخله و سرمایه‌گذاری نکند.

در واکنش به ربوده شدن این فعال آلمانی، "قیس الخزعلی" دبیرکل "عصائب اهل الحق"، روز جمعه در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: "عملیات ربایش هیلا مویس، فعال آلمانی و مکان ربایش و مکانیزم و سرعت آزادی وی شبهات زیادی را ایجاد می‌کند. ما معتقدیم طرف سومی پشت این عملیات است. هدف از عملیات آدم ربایی دادن این پیام به آلمان و شرکت سیمنز است که با کشوری که از این طرف سوم حمایت می‌کند رقابت نکند."

"رضا سید" نوشته است: "ترور شهید وسام العلیاوی و برادرش، قتل کورکورانه تظاهرات‌کنندگان، آتش زدن دفاتر الحشد الشعبی و نیز ترور الهاشمی و ربوده شدن زن آلمانی توطئه‌ای آشکار و در حال اجرا برای ایجاد هرج و مرج و فتنه‌افروزی است که ابزارهای آن مزدوران اطلاعات آمریکا و اسرائیل هستند #طرف_سوم_آمریکا است."

"Hossein Salman" نوشته است: "مرد مقاومت نیز آن را گفت و ما الان تأکید می‌کنیم."

"ضیاء العراقی" توییت کرده است: "باندهای آمریکایی هستند که به ربایش و قتل در عراق تشویق می‌کنند."

حساب کاربری "أنیس النفوس" نوشته است: "آمریکا هیچ اهمیتی به مصلحت عراق نمی‌دهد بلکه به دنبال منافع خود است."

"اسعد الخزعلی" نیز خاطرنشان کرده است که پروژه آمریکایی- اسرائیلی در عراق دارای دو هدف است: کشته شدن افرادی در الحشد الشعبی، و نیز کشته شدن شمار زیادی از تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی.

پربیننده ترین خبرها