جبهه عمل لبنان: تعرض به هواپیمای ماهان لکه ننگ دیگری بر پیشانی آمریکاست

جبهه عمل لبنان: تعرض به هواپیمای ماهان لکه ننگ دیگری بر پیشانی آمریکاست
يکشنبه 5 مرداد 1399 - 18:13

جبهه عمل اسلامی لبنان اعلام کرد، اقدام جنگنده‌های آمریکایی در ترساندن غیرنظامیان در هواپیمای ایرانی، لکه ننگ دیگری بر پیشانی افراد پست و ترسو در دولت امروز آمریکاست.

العالم- آمریکا

«جبهه عمل اسلامی» لبنان تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه را به شدت محکوم کرد و آن را تجاوز آشکار و مخالفت واضح با قوانین بین‌المللی و معیارهای جهانی که تعرض به غیرنظامیان را ممنوع می‌داند، توصیف کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، در این بیانیه آمده است: اقدام جنگنده‌های آمریکایی در ترساندن غیرنظامیان در هواپیمایی ایرانی ماهان خصوصا زنان، کودکان و سالخوردگان، لکه ننگ دیگری بر پیشانی افراد پست و ترسو در دولت امروز آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» است.

جبهه عمل اسلامی افزود: از کسی که میلیون‌ها زن، کودک و سالخورده را در عراق، افغانستان و فلسطین را کشته و امروز محاصره اقتصادی ظالمانه بر ملت‌های عربی در فلسطین، سوریه، لبنان و برخی کشورهای دیگر در آمریکای لاتین و آسیا مانند ونزوئلا و کره شمالی و دیگر دولت وضع کرده، عجیب و غریب نیست که با جنگنده‌های نظامی، غیرنظامیان و زنان و کودکان را بترساند بلکه موضوع عجیب و ناپسند سکوت شک برانگیز حاکمان و نظام‌های مزدور و اجیرشده‌ای است که برای ترامپ و نتانیاهو به خاطر جنایت‌های تروریستی، تجاوزها و اقدامات شرم آور و غیرانسانی‎‌شان دست می‌زنند.

در پایان این بیانیه از شورای امنیت خواسته شده قعطنامه‌ای واضح در محکومیت این اقدام آمریکا صادر کند و از هوانوردی غیرنظامی در مقابل تجاوزهای آمریکا حمایت کند.

دو جنگنده آمریکایی با نزدیک شدن به هواپیمای ایران در آسمان سوریه، باعث فرود اضطراری این هواپیما در فرودگاه بیروت شدند که طی آن تعدادی از مسافران جراحت‌هایی برداشتند.

فارس

پربیننده ترین خبرها