اختصاصی العالم/ جزئیات انفجارهای امروز اردوگاه الصقر در جنوب بغداد

يکشنبه 5 مرداد 1399 - 23:24

خبرنگار العالم تاکید کرد اردوگاه الصقر که امروز شاهد انفجارهایی بود همان اردوگاهی است که سال گذشته آماج جنگنده های آمریکایی اسرائیلی قرار گرفته و امریکا همان زمان بدان اعتراف کرده بود.

العالم عراق

نوید بهروز خبرنگار العالم در رابطه با انفجار های امروز بغدادتصریح کرد: 6 انفجار عصر امروز رخ داد که 3 مورد در امار امده و پیش از آن نیز بالگردهای آمریکایی رصد شدند . برخی شاهدان عینی نیز تاکید کردند قبل از انفجار در این اردوگاه و هدف قرار دادن انبارهای مهمات ، پهپادهایی بر فراز این اردوگاه پرواز می کردند. این اردوگاه متعلق به پلیس فدرال بوده و مبارزان الحشد الشعبی نیز در آن حضور داشتند.

خبرنگار العالم تاکید کرد تا این لحظه تناقض هایی در موضع گیری مشهود است زیرا ستاد اطلاع رسانی امنیتی وابسته به دولت عراق بیانیه ای صادر کرد و گفت این انفجارها به دلیل انبار داری نامناسب و افزایش دما بود درحالی که شاهدان عینی و شواهد و قرائن و اظهارات برخی از نمایندگان و مقامات الحشد الشعبی تاکید دارد این انفجارها ناشی از هدف گیری این اردوگاه از چند پهپاد بوده است .

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق شامگاه امروز یکشنبه اعلام کرد که دو انفجار اردوگاه الصقر در منطقه الدوره در جنوب بغداد را لرزاند.

ستاد اطلاع رسانی افزود: در ساعت 6:40 دقیقه عصر امروز یکشنبه دو انفجار در منطقه السیدیه نزدیک جاده حله ـ بغداد در پایگاه الصقر روی داد. و بعد از رسیدن به مکان حادثه، مشخص شد که انفجار در زاغه مهمات متعلق به پلیس فدرال به دلیل گرمای هوا و وضعیت نامناسب انبارسازی مهمات بوده است و تلاش‌های مهندسی و فعالیت‌های آتش‌نشانی همچنان در مکان حادثه ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها