پاسخگویی دادستان کل آمریکا به مجلس نمایندگان درباره سرکوب معترضان

پاسخگویی دادستان کل آمریکا به مجلس نمایندگان درباره سرکوب معترضان
سه شنبه 7 مرداد 1399 - 17:12

«ویلیام بار» به اتهاماتش مبنی بر استفاده از قدرت برای تقویت متحدان ترامپ و خاموش کردن مخالفان وی، در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ می‌دهد.

العالم - آمریکا

«ویلیام بار»، دادستان کل آمریکا امروز سه‌شنبه قرار است مقابل یک کمیته مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار دهد، درباره اتهامات سوءاستفاده از قدرت برای تقویت متحدان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و ساکت کردن رقبای سیاسی وی پاسخگو باشد.

این اولین بار است که بار از زمانی که در فوریه سال ۲۰۱۹ این سمت را تصاحب کرد، در جایگاه پاسخگویی به کمیته قضایی مجلس قرار می‌گیرد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که وزارت دادگستری آمریکا به دلیل نقشش در اعزام نیروهای فدرال برای سرکوب معترضان در شهر پورتلند ایالت اورگن و همچنین در واشنگتن مورد انتقاد قرار دارد.

دیدبان داخلی این وزارتخانه در روزهای گذشته تحقیقاتی را در خصوص مشارکت نیروهای فدرال در هر دو ایالت آغاز کرد.

بار هم مانند رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است چپ افراطی "آنتیفا" مقصر اعتراضات و تخریب اموال است و از دادستان‌های فدرال خواسته علیه آن‌ها اعلام جرم کنند. این در حالی است که «رویترز» نوشت در بررسی‌های انجام شده در ماه ژوئن توسط این خبرگزاری هیچ ارتباطی بین متهمان که در اعتراضات بازداشت شده‌اند، با جنبش‌های چپ افراطی یافت نشده است.

دادستان کل آمریکا قرار است در اظهاراتی که از قبل آماده شده، از اعزام نیروهای فدرال برای سرکوب معترضان در پورتلند دفاع و همچنین اتهامات درباره تبعیض سیستماتیک در اجرای قانون در آمریکا را رد کند.

شهر پورتلند دوشنبه شب، شصتمین شب متوالی اعتراضات را در خود مشاهده کرد. این اعتراضات باز هم با حضور نیرو‌های پلیس فدرال برگزار و بار دیگر به خشونت کشیده شد.

در طی این ناآرامی‌ها معترضان در اطراف دادگاه فدرال این شهر آتش‌ افروخته‌اند و در تلاش بوده‌اند فنس‌های اطراف آن را بشکنند. گزارش‌هایی نیز حاکی از آن است که ۲۲ نفر در ارتباط با این اعتراضات با اتهاماتی در دولت فدرال مواجه هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها