سناریوی هالیوودی که موجب مضحکه اسرائیل شد!

سناریوی هالیوودی که موجب مضحکه اسرائیل شد!
چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 14:43

کارشناسان سیاسی بر این باورند که رژیم اشغالگر اسرائیل در نتیجه سکوت سنگین حزب الله در روز دوشنبه گذشته، دچار سردرگمی و دستپاچگی بدی شده است.

العالم - درگوشی

به گفته این کارشناسان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، پیروزی را در طبقی از طلا به مقاومت تقدیم کرد، بدون اینکه حتی یک گلوله شلیک شود.

کارشناسان سیاسی همچنین معتقدند که اظهارنظرها در رسانه های اسرائیلی پس از حادثه امنیتی بزرگ به گفته نتانیاهو، موجب تمسخر وی به خاطر سردرگمی و مطرح کردن این ادعا شده که ارتش مقتدر اسرائیل، توانسته است که از نفوذ حزب الله به مزارع شبعا جلوگیری کند.

به اعتقاد آن ها، برخی از تحلیلگران اسرائیلی گفته اند که رژیم اسرائیل، پس از حادثه امنیتی یاد شده ، همه برگه های برنده خود را به حزب الله و مقاومت داده است.

این کارشناسان به گفته یک تحلیلگر نظامی اسرائیلی، اشاره کرده اند که " آیا عاقلانه است که قویترین ارتش در منطقه خاورمیانه، در این مسیر حرکت کند و حزب الله، برنامه های کاری خود را بر دولت اسرائیل اعمال کند؟!

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی همچنین گفتند : رسانه ها و مطبوعات اسرائیلی درباره بیانیه نتانیاهو درباره نبردی که بعدا معلوم شد توهمی است ، شک و تردید بسیار دارند، و از اینکه، برای بیانیه صادره ، توضیحاتی داده نشد و تصاویری در اثبات ادعاهای مربوط به نفوذ نیروهای مقاومت به مزارع شبعا برای اجرای عملیات، منتشر نشد، ابراز شگفتی کردند.

آن ها با اشاره به اینکه این بیانیه، دارای اشتباهات و اطلاعات سطحی بود و نیز در آن شرایط از شهرک نشینان درخواست شد در منازل خود بمانند و به نیروهای ارتش اعلام آماده باش داده شد، اظهار داشتند که بیانیه نتانیاهو، سناریوی هندی - هالیوودی است که حتی در داخل اسرائیل نیز کسی را متقاعد نکرده است.

در مقابل، برخی از کارشناسان مسائل مربوط به درگیری های دو طرف عربی و اسرائیلی بر این باورند که دو احتمال برای اینکه نتانیاهو از حوادث مرزی به عنوان یک حادثه امنیتی بزرگ نام برده، وجود دارد :

به نظر آن ها، احتمال اول این است که نتانیاهو ، این حادثه را برای بهبود وجهه خود به ویژه برای انتخابات ترتیب داده است ، چرا که وی با بحران اقتصادی و بحران فساد و تظاهرات بی سابقه مقابل منزلش به علت شکست در رویارویی با بیماری کرونا روبرو است.

به گفته آن ها، نتانیاهو تلاش می کند تا اینگونه القا کند که با خطرات خارجی و رویارویی با حزب الله و محور مقاومت دست به گریبان است تا توجه افکار عمومی در داخل را از بحران داخلی منصرف کند.

آن ها درباره احتمال دوم گفتند که ارتش رژیم اشغالگر از زمان حمله به فرودگاه دمشق و شهادت عمر، قهرمان مقاومت، در نگرانی و دستپاچگی بسیار به سر می برد و در نتیجه این حالت سردرگمی، حتی از وزش باد هم بیم دارد و درنتیجه ، نیروهای اسرائیلی این گونه گمان کردند که گروهی از نیروهای مقاومت به مرزها نفوذ کردند از این رو، به تصور خود درصدد مقابله با آنان و شلیک گلوله به سمت مرزهای لبنان برآمدند.

کارشناسان همچنین تاکید کردند سوالاتی که کارشناسان در رسانه های اسرائیلی مطرح کردند، این است که اگر ارتش اسرائیل، قوی ترین ارتش خاورمیانه است، پس سامانه دفاعی و اطلاعاتی اسرائیل در زمان این حادثه امنیتی کجا بودند؟ از این رو ، ارتش اسرائیل از سوی افکار عمومی در داخل با تمسخر و استهزا مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها