بازتاب رزمایش نظامی ایران در تنگه هرمز در تلویزیون ژاپن

بازتاب رزمایش نظامی ایران در تنگه هرمز در تلویزیون ژاپن
پنج‌شنبه 9 مرداد 1399 - 13:40

تلویزیون دولتی ژاپن روز پنجشنبه در گزارشی با انعکاس رزمایش نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز نوشت که ایران در این رزمایش یک ماکت کشتی جنگی آمریکا را هدف قرار داده است.

العالم ـ آسیا

تلویزیون دولتی «ان. اچ. کی» روز پنجشنبه گزارش کرد ایران در تنگه هرمز یک مانور نظامی بزرگ انجام داده و در آن از ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی نیز استفاده کرده است.

این گزارش با یاداوری اینکه این رزمایش توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (رزمایش پیامبر اعظم ص 14) و به مدت دو روز تا چهارشنبه انجام شد، آورده است این ماکت شبیه یک ناو هواپیمابر آمریکایی به طول ۲۰۰ و به عرض ۵۰ متر بوده است.

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که در این مانور نظامی با استفاده از پهپاد و قایق های کوچک، این کشتی ساختگی را هدف قرار داده و عملیات ها را تمرین کرده است.

این گزارش می افزاید، سپاه گفته که در جریان این رزمایش، برای اولین بار توانسته با موفقیت از زیر زمین موشک بالستیک پرتاب کند تلویزیون دولتی ایران تصاویری را نشان داد که در آن موشک ها از داخل یک زمین بیابانی خارج می شوند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون ژاپن آورده است ارتش آمریکا سال گذشته در بحبوحه افزایش تنش های نظامی میان ایران و آمریکا یک ناو هواپیمابر خود را به آبهای خاورمیانه اعزام کرد ایران نیز یک پهپاد بزرگ تجسسی ارتش آمریکا را سرنگون کرد.

این گزارش با بیان اینکه ایران به طور منظم مانورهای نظامی در تنگه هرمز برگزار می کند، خاطرنشان کرده، ظرف پنج سال گذشته این اولین باری است که این کشور در رزمایش خود ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکا را هدف قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها