روسیه خواستار آزادی 33 تبعه بازداشت شده خود در بلاروس شد

روسیه خواستار آزادی 33 تبعه بازداشت شده خود در بلاروس شد
جمعه 10 مرداد 1399 - 16:36

به دنبال بازداشت 33 تبعه روس در بلاروس با ادعای اخلال در روند انتخابات و خرابکاری، دولت مسکو خواستار آزادی این افراد شد.

العالم - اروپا

کاخ کرملین خواستار آزادی اتباع روسی بازداشت شده در بلاروس شد.

روز چهارشنبه گذشته مقامات بلاروس ۳۳ نفر را با این ظن که اعضای شرکت نظامی خصوصی روسی «واگنر» هستند، بازداشت کردند. طبق گزارش رسانه‌های دولتی بلاروس، این افراد متهم هستند که به منظور بی‌ثبات کردن این کشور در آستانه انتخابات، به آنجا سفر کرده‌اند.

ادعا شده که این افراد هنگام بازداشت گذرنامه‌های روسی، پول نقد به دلار، لوازم تاکتیکی، نشان‌های نظامی و متنی به زبان عربی به همراه داشته‌اند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه با رد اتهامات بلاروس علیه اتباع دستگیر شده روسی در این کشور، مبنی بر اینکه این افراد قصد انجام عملیات تروریستی را داشته‌اند آن را اتهامی اشتباه توصیف کرد.

سخنگوی کرملین گفت: «ما اطلاعاتی نداریم که نشان دهد این افراد فعالیتی غیرقانونی داشته‌اند.»

به دنبال این اقدام دولت مینسک، وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه سفیر بلاروس در مسکو را احضار و مراتب اعتراض دولت این کشور را در زمینه بازداشت این افراد به وی ابلاغ کرد.

روزنامه روسی ایزوستیا نیز به نقل از منابعی در دوما گزارش داد که مسکو قصد دارد به خاطر تنش جدید با بلاروس مرز با این کشور که قرار است در اوایل ماه اوت بازگشایی شود را همچنان بسته نگه دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها