آیا وحشت، عقل سران صهیونیستی را مختل کرده است؟

آیا وحشت، عقل سران صهیونیستی را مختل کرده است؟
شنبه 11 مرداد 1399 - 12:20

بر اساس اصل "بهترین دفاع، حمله است"، رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی شروع به تهدید لبنان کرده و به این کشور هشدار داده اند که اگر حزب الله تهدیدهای خود را مبنی بر گرفتن انتقام خون یکی از رزمندگان شهیدش در سوریه عملی کند، دست به عملیات گسترده نظامی در لبنان می زنند.

العالم - در گوشی

به گزارش روزنامه "یسرائیل هیوم"، بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشستی با فرماندهان ستاد ارتش این رژیم تهدید کرد که زیرساخت های لبنان را نابود می کند. به گفته این روزنامه گانتز دستورهای لازم را به ارتش این رژیم در صورت حمله انتقام جویانه حزب الله، داده است. وی طرح واکنش خشونت باری را آماده کرده است که بخشی از آن، حمله به زیرساخت های لبنان است.

این رژیم پیش از این هم به هدف تزریق اندکی امید و خوشبینی به جامعه شهرک نشینان و کسب اعتماد آنها، آنهم پس از شکست های پی در پی در در مقابل حزب الله، لبنان را تهدید کرده بودند.

تنها نکته متفاوت و جدید در تهدیدهای اخیر این رژیم، مربوط به دامنه و وسعت جغرافیایی رویارویی احتمالی آینده است. این رژیم این بار بر خلاف دفعات گذشته، بر توسعه دامنه عملیات نظامی علیه لبنان تأکید کرده است و اعلام کرده است که چنانچه جنگی صورت گیرد، مناطق خارج از اختیارات و حوزه حزب الله حتی حوزه مخالفان سیاسی این حزب هدف قرار خواهد گرفت.

نکته نگران کننده در این تهدیدات، اوضاع سیاسی و اقتصادی بی ثبات و نابسامان لبنان است که می تواند دستاویز گرانبهایی برای تل آویو باشد و به تنش و تشنج داخلی در لبنان علیه مقاومت دامن بزند. این رژیم حالا که به این باور رسیده است که نمی تواند توده هواداران حزب الله را آن جدا کرده و علیه این حزب بشوراند، این بار تلاش می کند با این ترفند، دامنه اعتراضات و مخالفت هواداران احزاب دیگری را که با سیاست های حزب الله مخالف هستند، را توسعه دهد.

در واقع اجرای چنین سناریویی از سوی رژیم صهیونیستی اصلا بعید نیست؛ از طرفی این احتمال را هم باید در نظر گرفت که حزب الله این سناریو را هم پیش بینی کرده و راه حل هایی برای آن در نظر دارد. این حزب همیشه برای هر اتفاق پیش بینی نشده ای در کشور راه حل های مناسبی دارد. راه حل هایی که این حزب به رغم لجاجت برخی طرف های داخلی، به تازگی درباره بحران های اخیر همچون شیوع ویروس کرونا، بحران اقتصادی و معیشتی و بحران سوخت ارائه کرده است بهترین گواه این مدعاست.

هر چند بعید به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی دست به حرکتی بزند که هر دو طرف را به جنگ بکشاند آنهم در این شرایط که خود، با بحران شدید داخلی رو به روست و میزان شیوع کرونا در میان شهرک نشینان و نظامیان به شدت بالا رفته و فشار شهرک نشینان بر رهبران سیاسی شدت گرفته است و این رژیم را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است. مضاف بر اینکه نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم هنوز به دنبال یک میانجی بین المللی است تا به کمک او حزب الله را از اجرای تهدیدش علیه این این رژیم منصرف کند. او با طرح این بهانه که از حضور شهید علی محسن در محل تجاوز این رژیم خبر نداشته است، سعی می کند از مسئولیت خود در این باره شانه خالی کند.

مهمتر از همه این ها، بیانیه سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله است که اعلام کرده است که در صورت وقوع جنگ با رژیم صهیونیستی، به فقط لبنان، بلکه کل محور مقاومت درگیر خواهد شد. این بیانیه همه تهدیدهای بی امان رژیم صهیونیستی را همچون حبابی در مسیر توفانی که هر لحظه ممکن است بر پا شود، بی اثر می کند.

ظاهرا وحشتی که حزب الله در میان رهبران و فرماندهان و شهرک نشینان صهیونیستی ایجاد کرده است تفکر و ذهن سران رژیم را تحت تأثیر قرار داده است و واکنش های آنها را به تحرکات انفعالی پوچ و بی اثر تبدیل کرده است.

پربیننده ترین خبرها