ویدئویی که خشم عراقی ها را برانگیخت/ ماجرای توهین به نوجوان عراقی توسط نظامیان این کشور چه بود؟

يکشنبه 12 مرداد 1399 - 13:21

وزارت کشور عراق روز یکشنبه در بیانیه ای توضیحاتی درباره جزئیات حادثه تعرض به یکی از شهروندان در بغداد ارائه داد.

العالم - عراق

در شبکه‌های اجتماعی عراق فیلمی منتشر شده است که گروهی از افراد که لباس نظامی به تن داشتند، موهای نوجوان عراقی را تراشیده و او را مورد ضرب و جرح قرار داده اند.

وزارت کشور عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد، مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح دستور برکناری فرمانده نیروهای حافظ نظم و بازنگری در ساختار این نهاد را صادر کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد در راستای اجرای دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح مبنی بر انجام تحقیقات فوری و دقیق و پیگیری شخصی وزیر کشور این وزارتخانه، تحقیقات ویژه ای را درباره این حادثه آغاز کرد.

وزارت کشور عراق افزود: کمیته حقیقت یاب ، پس از تحقیقات اولیه و جمع اوری اطلاعات به نتایجی دست یافت. مشخص شد فردی که در ویدئو نمایش داده شده و مورد حمله قرار گرفته در بخش مبارزه با جنایات بغداد و بر اساس ماده 446 در تاریخ 18/5/2020 به دلیل دزدیدن موتور و بر اساس حکم قاضی بازپرس دادگاه الرصافه بازداشت شده است.

در این بیانیه تأکید شده که این فرد بازداشتی از حق خود برای شکایت از نیروهای حافظ نظم بابت این رفتار ناشایست و غیر اخلاقی و غیر حرفه ای استفاده کرده و تحقیقات وزارت کشور نیز هویت عاملان این رفتار را شناسایی کرده و آنان را تا تکمیل تحقیقات و ارائه گزارش به نخست وزیر بازداشت کرده است.

فرمانده نیروهای حافظ نظم عراق روز شنبه بیانیه ای درباره ویدئوی توهین به یکی از شهروندان بغدادی صادر کرده و بر وظیفه خود در حمایت از تظاهرکنندگان و اموال عمومی و شخصی تاکید کردند.

این فرماندهی افزود: ویدئوی تعرض برخی افراد نظامی پوش به یک شهروند که در شبکه های اجتماعی (فیس بوک ) دست به دست شد در حال پیگیری است .

در این بیانیه آمده است: وظیفه اصلی فرماندهان ما حمایت از تظاهرکنندگان و حفظ اموال عمومی و شخصی و حفظ قانون است و وزیر کشور دستور داده تا کمیته حقیقت یابی فورا برای بررسی موضوع تشکیل شود و هر شخصی که در توهین به این شهروندی مقصر بوده برای مجازات بر اساس قانون به دادگاه ارجاع خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها