ترامپ به مالک تیک تاک برای فروش نرم‌افزار ۴۵ روز مهلت می‌دهد

ترامپ به مالک تیک تاک برای فروش نرم‌افزار ۴۵ روز مهلت می‌دهد
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 07:53

به گفته برخی منابع، دونالد ترامپ قصد دارد به شرکت چینی «بایت دنس» برای فروش نرم‌افزار تیک تاک ۴۵ روز مهلت دهد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، بنا بر اعلام ۳ منبع، دونالد ترامپ قصد دارد به شرکت «بایت دنس» -- مالک نرم‌افزار شبکه اجتماعی «تیک تاک» -- به منظور نهایی شدن فروش آن به مایکروسافت ۴۵ روز مهلت دهد.

به ادعای ترامپ و برخی از مقامات آمریکایی، تیک‌تاک به دلیل مالکیت آن به وسیله یک شرکت چینی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود. ترامپ روز جمعه و پس از شکست مذاکرات اولیه میان بایت دنس و مایکروسافت گفته بود قصد دارد دسترسی به تیک تاک را در آمریکا ممنوع کند.

اما در پی مذاکرات انجام‌شده میان ترامپ و ساتیا نادلا -- مدیرعامل مایکروسافت، این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد مذاکرات را با بایت دنس بر سر تیک تاک ادامه دهد و آن‌ها را تا ۱۵ سپتامبر (حدود ۴۵ روز دیگر) نهایی کند.

به گفته یکی از منابع، ترامپ به دلیل فشار مشاوران و برخی افراد در حزب جمهوری‌خواه در تصمیم خود تجدیدنظر کرده است چرا که ممنوعیت دسترسی به تیک تاک در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علاوه بر ایجاد چالش‌های قانونی، جوانان را از ترامپ سرخورده خواهد کرد.

تعداد زیادی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در ۲ روز گذشته با انتشار بیانیه‌هایی از رئیس‌جمهور ایالات متحده خواسته اند از فروش تیک تاک به مایکروسافت حمایت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها